دکتر حمید ارونقی / تزریقات زیبایی / تزریق فیلر و ژل / تزریق ژل صورت؛ کاربردها، مزایا، عوارض و مراقبت ها
مدت زمان مطالعه ۳۳ دقیقه

تزریق ژل صورت؛ کاربردها، مزایا، عوارض و مراقبت ها

از دیرباز تا کنون یکی از بزرگترین علایق هر انسانی داشتن زیبایی هر چه بیشتر و حفظ جوانی بوده است، این تمایل در خانم ها بیشتر از آقایان می باشد، لذا افراد در صدد آن بر آمدند که با روش های مختلف سنتی و پزشکی بر زیبایی خود بیفزایند که اغلب برخی از روش ها بی نتیجه بوده و حتی مشکلات پوستی بی شماری را ایجاد کرده است، امروزه پیشرفت علم به راحتی توانسته بسیاری از نیارهای زیبایی را برطرف و افراد را به خواسته و تمایلات خود نزدیک نماید. در این مقاله از سایت دکتر حمید ارونقی، متخصص زیبایی، قصد داریم با یکی از روش های پر طرفدار زیبایی و جوانسازی پوست، تزریق ژل صورت صحبت نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تزریق ژل به صورت

اول مقاله رو با دقت بخون و در آخر به سه تا سوال مطرح شده جواب بده و این طوری برنده تزریق ژل لب رایگان شو🤩

تزریق ژل چیست؟

زیبایی و حجیم سازی برخی از نواحی صورت با بهره گیری از ژل های مخصوص را تزریق ژل می گویند. تزریق ژل یکی از جراحی های زیبایی غیر تهاجمی و جوانسازی پوست است که در عرض چند دقیقه به طور کامل فرم چهره فرد را تغییر داده و زیبا می سازد. در واقع از ژل ها برای حجم دهی چروک های پوست، برجستگی های لب و گونه ها، پر کردن جای جوش و یا لیفتینگ پوست به کار می رود. نمونه ای از تزریق مواد پرکننده یا ژل ها برای جوان شدن پوست، فیلرها هستند و از معروف ترین ماده فیلر طبیعی، نیز اسید هیالورونیک محسوب می شود. از ژل ها می توان برای زیبایی اطراف چشمان، فک، گونه، فک و چانه و هم چنین لب ها به منظور شکل دهی به صورت، رفع چین و چروک پوست، یا پر کردن گونه ها به کار می رود. انتخاب ماده پر کننده با کیفیت بسیار مهم است زیرا از دچار شدن به مشکلات پوستی جلوگیری می کند. لازم به ذکر است چندین سال قبل سهل انگاری در انتخاب ماده پر کننده یا ژل ها موجب شده است فرد زیبایی چهره خود را از دست دهد و مجبور به تخلیه ژل صورت شود.

یکی از علائم افزایش سن، تحلیل رفتن بافت پوست است که موجب از بین رفتن شادابی و درخشندگی پوست می شود. تزریق ژل با افزایش  حجم در این نواحی، خستگی و عبوسی صورت زدوده و به جوانسازی هرچه بیشتر پوست کمک می کند. مهم ترین کاربردی که تزریق ژل دارد، پر کردن خطوط و چاله های ایجاد شده بر روی پوست می باشد. امروزه بیشتر افراد علاوه بر رفع چین و چروک های پوستی با تزریق ژل به گونه ها، لب ها و چانه خود آن ها را حجم می دهند. برای این کار از مواد پرکننده یا ژل ها در قسمت هایی از صورت که به کشیده شدن و پر شدن نیاز دارند، تزریق می شود. به عنوان مثال تزریق ژل به چانه باعث می گردد فرم چانه اصلاح گردد یا از طریق تزریق ژل به لب، ضمن اصلاح فرم لب ها موجب زیبایی آن می شوند. برخی از مواد پرکننده دارای خاصیت کلاژن سازی هستند و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا تاثیر خود را بر روی پوست نشان دهد. قسمت های مختلف صورت را می توان توسط مواد پر کننده یا ژل ها اصلاح کرد؛ لب، گونه، زیر چشم، چانه و حتی پوست صورت از نواحی رایج هستند که در سال های اخیر افرادی زیادی مایل بودند از طریق روش هایی زیبایی آنها را رفع ایراد، اصلاح و زیبایی بیشتر کنند.

دوره درمان:
سه روز
بسترسی و ریکاوری:
ندارد
طول عمل:
30الی40 دقیقه
ورم پس از تزریق:
7 تا 10 روز
ماندگاری ژل:
معمولا 6-8 ماه
فعالیت های روزانه:
حداکثر 1 روز بعد

تزریق ژل به صورت چگونه انجام می شود؟

ناحیه ای که قرار است درمان شود، ابتدا قبل از تزریق کاملا ضدعفونی و به طور موضعی بی‌حس می‌شود. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین، نوعی داروی بی‌حسی ملایم، هستند تا ناراحتی بیمار در طول درمان و پس از آن به حداقل برسد. سپس پزشک متخصص مقدار کمی از ژل را در نقطه مناسب زیر پوست تزریق می‌کند. در نهایت با توجه به نوع ژل و ناحیه ای که تزریق روی آن انجام شده، ممکن است تغییرات بلافاصله مشاهده شود. برخی بیماران با ورم و کبودی خفیفی روبرو می‌شوند که موقتی است و جای هیچ نگرانی ندارد و پس از گذشت چند روز برطرف می‌ شود. بیمار می‌ تواند فعالیت‌ های معمول را بلافاصله پس از درمان دنبال کند، البته متخصصین زیبایی معمولا توصیه می‌ کنند که به مدت یک روز از ورزش یا دیگر فعالیت‌های بدنی سنگین پرهیز شود.

مرحله اول

مرحله دوم

مرحله سوم

ژل ها و فیلر ها از چه موادی ساخته می شود؟

ژل ها و فیلرهای صورت از مواد مختلفی می توانند ساخته شوند. اما برند های موجود در بازار از ژل زیست تخریب‌ پذیر متشکل از اسید هیالورونیک تشکیل می شوند. در واقع اسید هیالورونیک یک اسید طبیعی است که در پوست انسان یافت می‌شود و به طور طبیعی جذب کننده آب است و با تزریق آن باعث هیدارته شدن پوست صورت می‌شود.

ژل ها و پر کننده ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

پرکننده های موقت

موقت و غیر دائمی

پرکننده نیمه دائمی

نیمه ماندگار

پر کننده دائمی

دائمی

در گذشته ژل ها و پر کننده ها تنوع کمی داشتند. اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی، دسته های جدیدی به آنها اضافه شده است. در حال حاضر پر کننده ها به سه دسته موقت، نیمه ماندگار و دائمی تقسیم شده اند. مهم ترین تفاوت میان این دسته ها، مدت زمان ماندگاری و تاثیر آنها می باشد. در ادامه هر یک از آنها را معرفی خواهیم کرد.

پر کننده های موقت و غیر دائمی

همانطور که از نام این دسته معلوم است، ماندگاری آن نسبت به دسته های بعدی کمتر بوده و خود آن انواع متعددی دارد. از جمله این موارد عبارتند از:

اسید هیالورونیک

این ماده، یک ماده طبیعی بوده که برای تزریقات موقت روی قسمت های مختلف بدن استفاده می شود و همانند دیگر تزریقات به برجسته کردن و تغییر فرم بافت بخش مورد نظر نیز کمک می کند.

کلاژن

کلاژن هم مانند اسید هیالورونیک یک پرکننده طبیعی است و به تقویت ساختار پوست کمک می کند. کلاژن جزء اولین پرکننده هایی ب.د که برای تزریقات وارد بازار شد. اما پس از ورود اسید هیالورونیک به بازار از تعداد طرفداران آن کاسته شد.

ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﺴﯽ ﺁﭘﺎﺗﯿﺖ کلسیم

این دسته از پر کننده های موقت، سنگین تر و قوی تر از دو مورد قبلی است و برای تزریق آن باید به لایه های عمیق تری از پوست نزدیک شد. همچنین جالب است بدانید تزریق ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﺴﯽ ﺁﭘﺎﺗﯿﺖ کلسیم معمولا بدون حساسیت و آلرژی بوده است، چراکه در بافت استخوان های بدن از این ماده یافت می شود.

پر کننده های نیمه ماندگار

این نوع از پر کننده ها از  پلی متیل متاکریلات (PMMA) ساخته می شوند. لازم است بدانید این پر کننده ها حاوی ماده کلاژن بوده و برای تزریق به نواحی که دارای پوست ضخیم تری هستند نیز استفاده می شود. در نتیجه به هیچ عنوان برای تزریق به دور چشم و رفع چین و چروک ها از این ماده نباید استفاده کرد.

پر کننده های دائمی

پر کننده های دائمی که به سیلیکون ها معروف هستند یک روش غیر ایمنی و غیر قابل اطمینان برای تزریقات زیبایی و صورت می باشند. این تزریق ها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید نشده و معمولاً توسط افراد غیر مجاز انجام می شود. 

بهترین مواد پر کننده ها چیست؟ 

بهترین انواع مواد پرکننده ها یا فیلرها در زیر آمده است:

  • ژل سیتوسیال: از ژل سیتوسیال برای پر کردن خطوط چین و چروک، ترمیم فرو رفتگی های پوست، رفع چین و چروک های ظریف استقاده می شود. این نوع ژل بهترین نوع ماده برای از بین بردن چین و چروک های پوست صورت است.
  • ژل پرفکتا: این نوع ژل دربردارنده 4 نوع محصول می باشد که هر کدام برای یک ناحیه خاصی مانند لب ها، بینی و گونه ها کاربرد دارد. این ژل ها همه چین و چروک های عمیق پیرامون نواحی مانند بینی و دهان و چشم ها را از بین می برد.
  • ژل تئوسیال: ژل نئوسیال از گران ترین و مرغوب ترین ژل ها به شمار می رود. به دلیل برخورداری از خلوص بالا و فناوری پیچیده برای تولید آنها، از بهترین مواد برای زیبایی قسمت های متحرک صورت مانند گونه ها و لب ها محسوب می شود.
  • ژل آلیاکسین: از ژل آلیاکسین ماده محبوب و رایج برای تزریق ژل شناخته شده است و به دلیل اینکه از اسید هیالورونیک به میزان زیادی تشکیل شده است اکیفیت بالایی پیدا کرده است.
آپارات

چگونه تزریق ژل می تواند موجب زیبایی پوست می شود؟

تزریق ژل با ایجاد تاثیر های زیر موجب جوانسازی و زیبایی پوست می گردد، تاثیراتی مانند:

  • برطرف کردن خطوط اطراف بینی و دهان
  • متقارن کردن دو نیمه صورت
  • افزایش حجم گونه ها
  • حجیم کردن لب ها
  • صاف کردن چین و چروک های پوست
  • برطرف کردن اسکار و نشانه ای مربوط به جوش ها یا لکه های آبله مرغان و یا هر بیماری مشابه
  • تقویت بافت کلاژن پوست
تاثیرات تزریق ژل بر صورت
سن تزریق ژل
سن مناسب برای تزریق ژل صورت

از چه سنی می توان برای تزریق ژل اقدام کرد؟

تزریق ژل هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و همه می توانند برای این کار افدام کنند. ولی با این حال اینکه از تزریق ژل برای کدام قسمت صورت می خواهید استفاده کنید شرایط سنی برای این کار تاثیر دارد. بهترین سن برای تزریق ژل برای رفع چین و چروک های پوست صورت، حداقل  35 سال است. با بالا رفتن سن و از بین رفت بافت کشسانی پوست اکثر افراد دچار پیری پوست می شود و دوست دارند با انجام این کار چهره خود را جوان کنند. البته برخی برای زیبایی لب ها به واسطه تزریق ژل به لب ها، می توانند از سنین کم اقدام کنند.

سن مناسب تزریق ژل
سن خوب برای تزریق ژل

کاربردهای تزریق ژل

همانطور که گفته شد تزریق ژل به عنوان ماده پر کننده زیر پوست، کاربردهای متفاوتی دارد، برخی از موارد استفاده تزریق فیلر در ادامه آمده است:

  • پروتز و حجیم سازی لبها، گونه ها، چانه
  • رفع خط خنده با تزریق ژل
  • زیباتر کردن فرم بینی
  •  رفع چین و چروک های اطراف چشم ها
  • برجسته کردن گونه های صورت
  • از بین بردن گودی و سیاهی دور چشم
  • درمان افتادگی پوست صورت و گردن

در ادامه برخی از کاربرد های اصلی تزریق ژل به صورت را معرفی خواهیم کرد.

تزریق ژل به گونه

یکی از روش های زیبایی گونه ها برجسته سازی و فرم دهی آن از طریق تزریق ژل می باشد. معمولا افرادی که گونه ندارند یا گونه های صاف دارند، می توانند با تزریق ژل جذابیت و فرم برجسته را به گونه های خود خلق کنند و هم چنین افرادی که به دلیل افزایش سن بافت صورت آنها کم شده است و گونه ها دچار کاهش حجم و افتادگی پوست شدند می توانند برای تزریق ژل به گونه ها اقدام کنند. برجسته کردن گونه ها با ژل در یک جلسه کوتاه تمام می شود و تا زمان اتمام ماندگاری ژل ها نیازی به جلسات متعدد ندارند.  

تزریق ژل به گونه

روش کار

کار تزریق ژل به گونه ها کار آسانی است و کمتر از یک ساعت زمان می برد. تزریق ژل به کمک پمادهای بی حس کننده و بدون بیهوشی عمومی صورت می گیرد. پس از پاکسازی و استعمال ماده بی حسی بر روی گونه ها ماده ژل به کمک سرنگ های بسیار ریز به زیر پوست به طور مستقیم تزریق می شود.

مزایا

روش تزریق ژل به گونه ها مزایایی مانند زیباکردن گونه ها، عدم نیاز به استراحت طولانی مدت، رفع چین و چروک های پوست گونه ها، کشیدگی پوست و افزایش جذابیت چهره در فرد متقاضی می شود.

عوارض

در روش تزریق ژل به گونه ها، عوارض خطرناکی دیده نشده است و تنها مواردی مانند تورم یا خون مردگی در گونه ها گزارش شده است. البته با گذشت زمان قابل برطرف شدن هستند.

تزریق ژل به لب

یکی از بهترین روشها یرای حجم دادن یا اصلاح فرم طبیعی لب ها استفاده از ژل است. تزریق ژل لب به صورت های متنوعی مانند مدل عروسکی، مدل روسی، مدل نچرال و … انجام می گیرد. از بهترین ماده پر کننده برای زیبایی و اصلاح نافرمی های لب می توان به ماده اسید هیالورونیک اشاره کرد. کسانی که دارای لب های نازک و باریک هستند و یا بنا به دلایلی مانند بالا رفتن سن، ارثی یا سبک زندگی نادرست لب ها حجم خود را از دست دادند. می توانند برای این کار اقدام کنند.

تزریق ژل به لب

مراحل

مراحل تزریق ژل لب عبارتند از:

  • ضدعفونی و پاکسازی لب ها
  • تعیین نقاط انتخابی برای تزریق ژل
  • بی حسی موضعی برای کاهش درد به مدت 15 دقیقه
  • تزریق کردن ژل به نقاط مشخص شده در لب ها
  • قرار دادن کیسه یخ برای کاهش التهاب

تزریق ژل به فک و چانه

برخی دوست دارند صورت زاویه دار یا چانه های برجسته داشته باشند. با تزریق ژل به فک و چانه، می توان آنها به آرزوی خود دست پیدا می کنند. با تزریق حداقل یک سی سی ژل می توان فرم دهی فک و چانه را انجام داد.

تزریق ژل به چانه

روش کار

در این روش، ابتدا چانه توسط پزشک متخصص بررسی و معاینه می شود، سپس محل را ضدعفونی می کند. در مرحله بعدی برای کاهش درد بی حسی های موضعی را به کاری می برد و در آخر با تزریق مقدار مشخصی ژل یا فیلر به منظور برطرف نمودن عیوب چانه تزریق می شود.

مزایا

تزریق ژل به فک و چانه دارای مزایای زیر است:

  • مشاهده تغیرات بلافاصله پس از تزریق
  • کوتاه بودن دوران نقاهت
  • قابل انجام در مطب دکتر
  • زیبایی و رفع ایرادات چانه

عوارض

روش تزریق ژل به فک و چانه احتمال بروز خطرات و عوارض در آن کم است. با این حال در برخی علائم زیر مشاهده شده است. رایج ترین عوارض جانبی تزریق ژل فک و چانه عبارتند از:

  • قرمزی
  • تورم
  • کبودی

تفاوت بین بوتاکس و ژل چیست؟

به طور کلی بوتاکس نورون های مربوط به ماهیچه را به طور موقت قطع می کند و باعث شل شدن عضلات در آن نقطه از صورت می شود و پس از چند روز چین و چروک های آن نقطه از بین می رود. اما ژل به ناحیه ای که چین و چروک وجود دارد تزریق می شود و باعث ایجاد توده ای می شود که منجر به از بین رفتن چین و چروک های آن ناحیه می شود. ماندگاری بوتاکس بین 5 تا 8 ماه و ماندگاری ژل بین 6 تا 18 ماه است.

تزریق ژل چه مزایایی دارد؟

  • با تزریق ژل چین چروک ها، گودی ها و جای اسکار را به راحتی قابل رفع می باشد.
  • تزریق ژل با مارک معتبر هیچگونه عوارض جانبی ندارد.
  • محدودیتی در تکرار تزریق ژل وجود ندارد
  • ماندگاری بالایی دارد.
  • هزینه تزریق ژل مقرون به صرفه است.

از آنجایی که در طول تزریق ژل خط های چین و چروک را به کمک ماده مخصوصی پر می گردد،  درصد بالایی از مواد پرکننده ها، اسید هیالورونیک هستند که نسبت آن در بین انواع مواد پرکننده ها متفاوت است، پس میزان قوام و سختی انواع مواد پر کننده نیز فرق می کند، بنابراین وقتی از این ماده برای حجیم کردن قسمت های لاغر و تو رفته صورت استفاده می شود، باعث می شود آنها پر تر، کشیده تر و زیباتر به نظر برسند.

آیا من می توانم فیلر تزریق کنم؟

1 / 5

پوست صورتتان دچار چین و چروک هایی شده که اعتماد به نفستان را از بین برده؟

2 / 5

از فرم گونه ها و یا چانه خود رضایت کافی ندارید؟

3 / 5

لب های شما بیش از حد باریک هستند؟

4 / 5

روی پوستتان جای جوش و آکنه باقی مانده؟

5 / 5

آیا زیر چشم شما گودی افتاده؟

Your score is

The average score is 40%

0%

ویژگی های ژل های تزریقی استاندارد

یک ژل استاندارد و معتبر باید دارای سه خاصیت مهم می باشد که عبارت است از:

  • پرکنندگی
  • حجم دهی
  • جوانسازی

ژل باید بتواند فرم صورت های لاغر را بهبود بخشیده و عضلات تحلیل رفته آن را بازگرداند، یا اگر صورت فرد به دلیل وجود جای جوش و اسکار دچار فرو رفتگی شده است به ترمیم این نواحی کمک نماید. یک ژل استاندارد به دلیل خاصیت اسفنجی که دارد، عبوسی و خستگی چهره را رفع نموده و باعث شادابی و درخشندگی بیشتر پوست می شود.

نمونه کارها

چه مقدار ژل تزریق می شود؟

مقدار ژلی که به لب ها تزریق می شود با توجه به تصمیم پزشک متخصص و بیمار انجام می شود. در مواردی که برجستگی بیشتری مورد نظر هر دو طرف باشد، مقدار ژل مورد نیاز برای تزریق بیشتر می شود. برای مثال حدود دو سی سی ژل برای تزریق به لب های باریک و حدود یک سی سی برای لب های برجسته تر استفاده می شود.

مراقبت های لازم قبل از تزریق ژل

کلیه اقدامات و کارهایی که قبل از تزریق ژل لازم است انجام گیرد تا نتیجه خیلی خوب و با کمترین عوارض بدست آورید عبارتند از:

  1. قبل از تزریق ژل اطمینان پیدا کنید کلیه کارهایی که پزشک تزریق ژل بر روی پوست صورت شما خواهد کرد را به خوبی مطلع شده اید. برای آنکه از نتیجه عمل رضایت کافی را پیدا کنید  انتظارات و خواسته های خود را به طور شفاف و واضح به پزشک خود بیان کنید و با او به یک جمع بندی کلی برسید و درباره آنچه اتفاق خواهد افتاد نتیجه گیری کنید.
  2. قبل از اقدام به این کار درباره سوابق و نمونه کارهای دکتر خود بررسی و تحقیق کنید. این کار به شناخت از پزشک کمک می کند؛ هیچگاه تزریق ژل را به کسی که پزشک زیبایی نیست واگذار نکنید.
  3. هرگز عمل تزریق ژل را در سالن های زیبایی یا هر مکان زیبایی دیگر انجام ندهید.
  4. از پزشک زیبایی خود درباره برند و مواد تشکیل دهنده ژل تزریقی سوال کنید. باید اطمینان پیدا کنید محصول مورد نظر مورد تایید مراحع معتبر مانند وزارت بهداشت است.
  5. در انتخاب ماده ژل، اولویت اول را کیفیت محصول، نه تنها قیمت، قرار دهید.
  6. روزهای قبل از تزریق ژل به میزان کافی آب و مایعات بنوشید.
  7. در روزهای قبل از تزریق ژل از داروهایی که کبودی را بیشتر می کند مانند اسپیرین، ایبوپروفن و داروهای مشابه خودداری کنید.
  8. 48 ساعت قبل از استفاده از ژل از مصرف مسکن و الکل خودداری کنید.
تماس با ما

مراقبت های لازم پس از تزریق ژل

برای اینکه روزهای پس از تزریق ژل را به خوبی سپری کنید تا مشکلات ناخواسته رخ ندهد و هر چه زودتر حجم دهی ناحیه مورد نظر را ببینید بهتر است اقدامات و مراقبت های زیر را انجام دهید:

  • تا چند روز پس از تزریق ژل کبودی و تورم طبیعی است.
  • تا 24 ساعت پس از آن از کشیدن سیگار و سایر مشروبات الکلی باید خودداری کنید.
  • تا یک هفته پس از عمل، نمی توانید به استخر، سونا یا آب گرم بروید.
  • برای کم شدن درد می توانید در موارد ضروری از استامینوفن استفاده کنید.
  • ناحیه مورد تزریق را بسیار مراقب باشید و از قرار گرفتن در برابر نور شدید آفتاب یا مکان گرم خودداری کنید.
  • سعی کنید پس از تزریق ژل ناحیه را فشار ندهید یا از دستکاری آن پرهیز کنید. خارش در محل مورد نظر تا چند روز طبیعی است. چنانچه خارش بیش از سه روز طول کشید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • عدم فعالیت سنگین و ورزش.
  • حداقل تا یک روز پس از پس از تزریق ژل از استعمال محصولات آرایشی بر روی پوست اجتناب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های بعد از تزریق ژل لب، مقاله لینک شده را مطالعه نمائید.

چه کسانی نمی توانند تزریق ژل صورت را انجام دهند؟

برخی تصور می کنند تزریق ژل صورت کار بدون عارضه و کم تهاجمی است و می تواند برای همه نوع کس مناسب باشد. چنین تصوری درست نیست، با اینکه تزریق ژل کاری کم خطر به شمار می رود ولی افرادی که شرایطی مانند داشتن دیابت، اختلالات خونریزی شدید، بیماری های قلبی، مشکلات عصبی – عضلانی و حساسیت های شدید به مواد شیمیایی دارند، هم چنین زنان شیرده کاندیدای خوبی برای این کار نیستند. ولی افرادی که مشکلات پوستی و قلبی ندارند و حتی سیگار نیز استعمال نمی کنند بهترین گزینه برای این کار هستند.

چگونه می توان ورم های پس از تزریق ژل را از بین برد؟

همانطور که گفته شد، تورم و کبودی در انجام عمل های زیبایی و خصوصا تزریق ژل، کاملا طبیعی است و پس از گذشت چند روز الی چند هفته کاملا از بین می رود. اما برای جلوگیری از افزایش آن می توان یکسری موارد را رعایت کرد و از انجام یکسری اعمال نیز خودداری کرد. از جمله مواردی که باید رعایت شود، نوشیدن زیاد مایعات و مصرف زیاد میوه و سبزیجات، در ناحیه تحت درمان با اجازه پزشک از یخ استفاده کنید، سر خود را هنگام خوابیدن در سطحی بالاتر از بدن قرار دهید، عدم مصرف غذاهای فست فود، دارو های رقیق کننده خون استفاده نکنید، سیگار نکشید، و به اندازه کافی استراحت کنید.

اینستاگرام

ماندگاری ژل به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی میزان ماندگاری تزریق ژل به عواملی مانند سن فرد، مقدار و نوع ماده پر کننده و ناحیه مورد تزریق بستگی دارد. میزان ماندگاری ژل تزریق شده از هر فرد تا فرد دیگر که به این کار اقدام کرده است فرق می کند. به مرور زمان مواد ژل جذب بدن می شود و پوست را به حالت قبل باز می گرداند. هر چه مواد پر کننده از کیفیت مرغوب تری برخوردار باشد، ماندگاری ژل نیز بیشتر خواهد بود. پس از آنکه پزشک تزریق بر روی ناحیه مورد نظر را انجام داد بر حسب نوع ماده تشکیل دهنده ژل و خصوصیات بدنی فرد تغییرات نیز محسوس خواهد بود. تزریق ژل موجب تحریک کلاژن و در نتیجه کلاژن سازی در پوست می شود. به دنبال آن مقدار کلاژن پوست افزایش می یابد. برخی بر این باورند تزریق ژل را باید در نوبت های متوالی تکرار کرد، تا زیبایی پوست حفظ بماند.

 پس از تزریق ژل به صورت فرد چه احساسی می‌کند؟ 

شاید اوایل تزریق احساس تورم کنید مخصوصاً در گونه‌ها و فک. اما بعد از چهار هفته این تورم به طور کامل از بین خواهد رفت. اگر بیمار پس از تزریق ناحیه مورد نظر را کمی ماساژ دهد این تورم کمتر شده و زودتر از چهار هفته از بین می رود. گاهی فرد تا یک ماه بعد از تزریق احساس توده و یا برآمدگی در ناحیه تزریق شده می کند. در این شرایط بیمار می تواند به پزشک مراجعه کند تا از عوارض بعدی پیشگیری کند.

اگر پس از تزریق پشیمان شویم چه کار باید کرد؟

از جمله ژل های پرکاربرد و پر طرفداری که مورد استقبال بیماران قرار گرفته، ژل هیالورونیک اسید می باشد که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. این ژل یک آنزیم حل کننده به نام هیالورونیداز دارد که استفاده از این آنزیم می تواند پس از یک الی دو هفته منجر به صاف شدن و از بین رفتن برجستگی بخش مورد نظر شود.

پشیمانی از تزریق ژل

مشاوره پیش از تزریق

جراح و متخصص زیبایی پیش از اقدام به تزریق، در جلسه اول ناحیه مد نظر بیمار و وضعیت وی را مورد بررسی قرار می دهد. البته که تزریق ژل یکی از تزریقات کم عارضه و کم خطر است. اما بیمار بایستی یک شرح حال کلی از وضعیت پوست و داروهایی که مصرف می کند به پزشک متخصص دهد. جراح زیبایی در جلسه مشاوره ناحیه مورد نظر و شرح حال بیمار را بررسی می‌کند. هرچند عوارض تزریق ژل حداقل است، اما بیمار موظف است شرح حال خود، شامل ابتلا به عارضه‌های پوستی یا عصبی، سابقه آلرژی‌ها یا مصرف داروهای مختل کننده ایمنی یا نتایج درمان، را به طور کامل به پزشک اطلاع دهد. مثلا بیمار باید جراح زیبایی را از مصرف داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب، مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسین، یا داروهای رقیق کننده خون آگاه کند، چون این داروها احتمال کبودی را افزایش می‌دهد.

بهترین دکتر تزریق ژل صورت

افراد سودجویی هستند که به منظور کسب درآمد بیشتر، بدون داشتن تخصص و تجربه، دست به تزریق ژل می زنند. این درمان زیبایی نیز مانند سایر روش های درمانی ممکن است با مشکلات و یا خطاهایی روبرو شود که در صورت بروز هرگونه مشکل تنها افراد متخصص قادر به اصلاح آن خواهند بود.بنابراین انتخاب دکتری که بتواند بهترین نتیجه طبیعی را ارائه دهد بسیار اهمیت دارد، گر چه چنین انتخابی سخت و دشوار است. یکی از مطمئن ترین راه ها برای شناخت بهترین دکتر تزریق ژل دیدن نمونه کارهای قبلی خود دکتر است و هم چنین تحقیق درباره نتیجه کار دوستانی که تحت عمل های زیبایی قرار گرفتند.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی متخصص پوست و مو و زیبایی، از سال 1374 مشغول به طبابت هستند، وی از سال 1388 در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی انجام داده است. در ادامه برخی از اصلی ترین خدمات وی را معرفی خواهیم کرد.

  • تزریق ژل
  • تزریق بوتاکس
  • تزریق چربی
  • کربوکسی درمانی
  • پلاسما درمانی
  • مزوتراپی
  • میکرودرم ابریژن
  • میکرونیدلینگ

چگونه بهترین دکتر را برای تزریق ژل انتخاب کنیم؟

برای اینکه نتیجه دلخواه خود را از تزریق ژل داشته باشید، بایستی به بهترین متخصص زیبایی مراجعه نمائید. در ادامه راه های پیدا کردن دکتر خوب در این زمینه را معرفی خواهیم کرد.

گوگل برای پیدا کردن و شناسایی متخصص مورد نظر بسیار به شما کمک خواهد کرد. برای انجام این کار شما باید کلید واژه مورد نظر خود را در مرور گر سرچ نمائید و بعد با لیستی از بهترین متخصصین و سایت های آنها مواجه خواهید شد که به راحتی با بررسی هر یک از آنها شما می توانید مقایسه کنید.

با جستجو در شبکه های اجتماعی چون یوتیوب و اینستاگرام و … شما به راحتی می توانید با مطالعه کامنت ها، هایلایت های استوری، پست های درج شده اطلاعات کافی از پزشک مربوطه دریافت نمائید.

یکی از روش هایی که همیشه برای شناسایی و انتخاب متخصص زیبایی پیشنهاد می شود مراجعه حضوری است که در این روش شما می توانید از نزدیک با کادر پرسنل و خود متخصص رو به رو شوید و از رضایت بیمارانی که برای انجام تزریق ژل به آن دکتر مراجعه کرده اند اطلاع پیدا کنید.

بررسی میزان رضایت و یا عدم رضایت بیمارانی که سابقه مراجعه نزد پزشک مورد نظر شما را داشته اند می تواند کمک کند تا بطور کامل تمامی نقاط مثبت و منفی پزشک و یا مواد مصرفی برای تزریق ژل را متوجه شوید و آگاهانه اقدام به تزریق نمائید.

برخی از سایت ها و انجمن های معتبر به معرفی پزشکان خوب و متخصص در زمینه های درمانی و زیبایی متفاوت می پردازند و شما می توانید از این سایت ها و یا انجمن ها برای آشنایی با بهترین متخصصین زیبایی استفاده کنید و یا در انجمن ها از تجرییات بیمارانی که نزد آن پزشک رفته اند اطلاع پیدا کنید.

هزینه تزریق ژل به صورت

هزینه تزریق ژل در نواحی مختلف متفاوت بوده و بسته به ناحیه مورد نظر هزینه می تواند کمتر و یا بیشتر باشد. البته علاوه بر این به عوامل دیگری هم بستگی دارد که باتوجه به هر یک از آنها این موضوع تغییر خواهد کرد. بهترین کار برای کسب اطلاع دقیق از هزینه تزریق این است که با کلینیک مورد نظر خود تماس بگیرید و از منشی در اینباره سوال نمائید. در ادامه برخی از عواملی که در هزینه تزریق ژل تاثیر گذار می باشند را معرفی خواهیم کرد.

نوع مواد مصرفی برای تزریق

همانطور که در ابتدا مواد مختلف برای تزریق ژل را معرفی کردیم، موارد مختلفی برای تزریق وجود دارند که بسته به کیفیت مواد و مدت زمان دوام آنها هزینه فرق می کند. به عنوان مثال موادی که مدت دوام آن تا یکسال است کمتر از موادی که تا چند سال تاثیرات آن روی صورت باقی می ماند هزینه خواهد داشت.

میزان مهارت و تجربه پزشک

تجربه و مهارت پزشک به با هزینه ای که بابت عمل دریافت می کند رابطه مستقیم دارد. هرچه تحصیلات پزشک بیشتر باشد و یا دوران تحصیل وی در دانشگاه معتبری باشد، هزینه ای که برای تزریق از بیمار می گیرد بیشتر است. علاوه بر این تجربه و میزان سابقه کار پزشک متخصص نیز در این موضوع موثر است، چراکه بیماران بیشتری به وی اعتماد می کنند و خیالشان از انجام تزریق نزد آن پزشک راحت تر است.

موقعیت مطب

همانطور که می دانید در هر موقعیت و شرایطی، اگر محله و محدوده تغییر کند، هزینه دریافتی کمتر و یا بیشتر می شود. در این مورد هم همینطور بوده و اگر مطب در منطقه بهتری باشد هزینه بیشتر خواهد بود و یا اگر کلینیک در تهران باشد، هزینه دریافتی بیشتر از سایر شهر ها خواهد بود. اما چیزی که مهم است این است که پزشک هزینه ای منصفانه برای این کار دریافت کند تا عموم مردم قادر به انجام آن باشند.

در بین روش های چوانسازی، تزریق ژل طرفدارن زیادی را به خود جذب کرده است، زیرا این روش جراحی کاملا غیر تهاجمی بوده  و فرد بلافاصله پس از مشاهده تغییرات خود می تواند به زندگی روزمره خود باز گردد. چنانچه با خواندن این مقاله تصمیم گرفته اید از تزریق ژل برای زیبایی صورت خود استفاده کنید برای مشاوره با دکتر حمید ارونقی فرم زیر را پر کنید.

سه تا سوالو جواب بده و برنده تزریق ژل رایگان شو!

سوالات متداول

سخن پایانی

تزریق ژل به صورت و تمامی عمل های زیبایی، از جمله عمل های مهم تاثیر گذار بر چهره شما می باشند. در نتیجه در انتخاب پزشک متخصص زیبایی دقت کافی داشته باشید، چراکه یک انتخاب اشتباه ممکن است باعث خسارت های جبران ناپذیر در چهره شما شود. همچنین نوع مواد مصرف شده و کیفیت آن، در نتیجه نهایی تزریق نقش مستقیم دارد. پس برند ها و مواد مصرفی با کیفیتی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم را فراموش نکنید و هنگام مراجعه به پزشک در رابطه با آنها سوالات مورد نظر را بپرسید تا از کیفیت ژل اطمینان حاصل نمائید.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

پوست و مو، زیبایی
از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله موارد زیل انجام داده است :
• ژل
• بوتاکس
• تزریق چربی
• کربوکسی درمانی
• پلاسما درمانی
• مزوتراپی
• میکرودرم ابریژن
• میکرونیدلینگ
• و تقریبا تمام فعالیتهای مجاز

مدت زمان ماندگاری تزریق ژل به صورت چقدره؟
کدوم برند برای تزریق ژل به صورت بهتره؟
برای پاسخ این سوالا اینجا کلیک کن

برچسب ها:
مقالات مرتبط
تزریق فیلر برای خط خنده

تزریق فیلر برای خط خنده

تزریق فیلر برای خط خنده یکی از روش هایی است که برای طولانی مدت خطوط لبخند را می‌تواند از بین ببرد. در این روش از فیلر که...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

20 دیدگاه ها
  1. اگر از ژل برای زیبایی پوست صورت استفاده کنم ولی بعد آن امکان تخلیه آن هست؟

    پاسخ
    • دوست عزیز نتایج تزریق ژل دائمی نیستند اگر در صورت استفاده از این روش مدت عمر مواد تشکیل دهنده ژل به پایان برسد صورت به حالت ماقبل خود برمی گردد. البته اگر از ماده هیالورونیک اسید برای این کار استفاده شود می توان با تزریق آمپول مخصوصی آن را در ناحیه ای که به کاربردید از بین ببرید. این آمپول دربردارنده موادی هستند که این هیالورونیک اسید را محو می کند.

      پاسخ
  2. هنوز برای استفاده از روش ژل و چربی یا حتی بوتاکس شک و تردید دارم ، نمی توانم برای چنین کاری تصمیم بگیرم؟

    پاسخ
    • اگر برای انتخاب روش زیبایی پوست مردد هستید بهتر است انتخاب را به پزشک متخصص زیبایی واگذار کنید. ایشون بر حسب تجربه و مهارت بالای خود، تشخیص نوع پوست و ماده لازم بهترین روش را توصیه می کند.

      پاسخ
  3. من در شهر گرم زندگی می کنم میخوام بدونم هوای گرم و شرجی تاثیر منفی بر ناحیه تزریقی با ژل نداره؟

    پاسخ
    • کاربر گرامی، شرایط آب و هوایی بر ژل تزریق شده می تواند تاثیر بگذارد و باید بعد عمل تا چند روزی ناحیه مورد نظر را خنک نگه دارید البته بعد بهبودی نسبی و ظاهر شدن نتیجه کار می توانید در هوای گرم به فعالیت بپردازید.

      پاسخ
  4. آیا از لیزر می شه برای برطرف کردن خطوط دور چشم استفاده کرد؟

    پاسخ
    • همراه عزیز، بله لیزر به دلیل برخورداری از ماهیت ویژه می توان برای کاهش چین و چروک پوست های اطراف چشم استفاده کرد. به جز ناحیه چشم برای زیبایی نواحی دهان و پیشانی نیز کاربرد دارد.

      پاسخ
  5. جوان کردن پوست با لیزر جواب می ده یا نه؟

    پاسخ
    • امروزه یکی از روشهای زیبایی پوست، رفع چین و چروک های پوست به کمک لیزر است. قبل از آنکه برای زیبایی پوست کاری کنید لازم است با پزشک زیبایی صحبت کنید. قطعا او می تواند بهترین گزینه را پیش روی شما بگذارد.

      پاسخ
  6. چرا عمل تزریق ژل را نباید در سالن های زیبایی انجام داد؟

    پاسخ
    • دوست عزیز، شاید عمل جوانسازی پوست و تزریق ژل، کار ساده ای به نظر برسد ولی برای کسب نتیجه عالی باید شناخت کامل از آناتومی صورت و نوع بافت های تشکیل دهنده پوست داشت که این کار تنها از پزشک متخصص زیبایی بر می آید.

      پاسخ
  7. خیلی عالی بود ممنونم آقای دکتر

    پاسخ
    • سپاس

      پاسخ
  8. من میتونم تو یه جلسه هم لبمو ژل بزنم هم خط لبخندمو؟ مشکلی پیش نمیاد؟

    پاسخ
    • بله مشکلی نداره دوست عزیز

      پاسخ
  9. دکتر ارونقی من قبلا پیشتون زاویه سازی فک انجام دادم عالی بود
    الان میخوام برای لبم بیام
    هزینش چقدره؟

    پاسخ
    • برای اطلاع از هزینه ها با تلفن های ذکر شده داخل سایت تماس بگیرید

      پاسخ
  10. مطبتون کجاست دکتر؟

    پاسخ
    • تهران.ستارخان.بین پل تاج و برق آلستوم.روبه روی خشکبار پلاک 489

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *