دکتر حمید ارونقی / جوانسازی پوست / 9 روش جوانسازی پوست صورت
مدت زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

9 روش جوانسازی پوست صورت

جوانسازی پوست صورت چیزی است که همه ما به دنبال افزایش آن در جستجوی آن هستیم. روش های جوانسازی پوست می تواند به ما کمک کنند تا شادابی و نشاط جوانی را دوباره حس کنیم. به دلیل روتین های کاری پرمشغله و عادات سبک زندگی ناسالم، اکثر ما آنطور که باید از پوست خود مراقبت نمی کنیم. روش های مختلف جوانسازی پوست می‌توانند درخشش طبیعی پوست صورت را به آنبازگردانند، علائم پیری را برطرف و از هر نوع آسیبی به پوست جلوگیری کند. در این مقاله، ما به شما روش های مختلف جوانسازی پوست و فواید آنها را بیان می کنیم.

زیبایی پوست و مو یکی از مهم ترین معیارهای زیبایی است که این روزها تعداد زیادی از زنان و دختران سرزمین مان در صدد کسب آن هستند. قطعا این نکته را تایید می کنید که در هنگام مواجه شدن با افراد اولین چیزی که در چهره آنها توجه شما را به خود جلب می کند پوست آنان است. به همین جهت افرادی که در این بخش از صورت خود با مشکلاتی روبرو می شوند به سرعت در جهت درمان آن دست به اقداماتی می زنند که این مشکل را بر طرف سازند.

یکی از سوال هایی که بسیار هم شنیده اید و این روزها بیش از پیش پرسیده می شود این است که بهترین دکتر پوست و مو در تهران کیست؟

تکرار این پرسش نشانگر این است که افراد ارزش زیادی برای درمان مشکلات پیش آمده برای  پوست و موی خود قائل هستند و به دنبال بهترین متخصص و دکتر پوست و مو برای ترمیم و زیبایی آن دو می باشند. در این مقاله برآنیم که انواع اقدامات و روش های جوانسازی صورت و پوست را از زبان بهترین متخصصان پوست و مو دنیا، برای شما شرح دهیم.

روشهای نوین جوانسازی پوست

بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

جوانسازی صورت یکی از مهم ترین اقداماتی است این روزها در ردیف پرطرفدارترین اقدامات زیبایی قرار گرفته است. جوانسازی صورت به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در طی آن تمامی مشکلاتی که برای پوست اتفاق افتاده است برطرف می شود و پوست شادابی، زیبایی و طراوت روزهای جوانی را بدست می آورد.

قطعا چین و چروک، خطوط عمیقی که در گوشه چشم ها، خط ابرو، خط لبخند و یا پیشانی ایجاد می شود تاثیر به سزایی در پیر جلوه دادن صورت می گذارد. زنانی که در زمینه زیبایی خود و حفظ آن بسیار دغدغه مند عمل می کنند اولین گزینه ای که برای خلاصی از مشکلات ایجاد شده پوستی خود انتخاب می کنند این است که از با تجربه ترین و بهترین دکتر پوست و مو در این زمینه کمک بگیرند.

یک دکتر پوست و موی خوب تمامی اقدامات لازم را برای رفع مشکلاتی که برای پوست افراد پیش آمده است را انجام می دهد. البته پیش از هر اقدامی مشاوره های لازم را به  افراد می دهد و سپس بهترین مسیر درمانی را انتخاب می کند.

راهکارهای نوین و مهم در نظر گرفته شده برای جوانسازی صورت 

با افزایش سن، پوست شروع به تحلیل می کند. تابش مستقیم نور خورشید، خوردن غذاهای ناسالم، پرخوری در اواخر شب همه در قالب مشکلات پوستی مختلف مانند اسکار آکنه، لکه های خورشیدی، کک و مک، حلقه های سیاه، چین و چروک، خطوط ریز و… ظاهر می شوند. حتی افزایش و کاهش وزن نیز منجر به این نوع مشکلات پوستی می شود. درمان های جوانسازی به پوست زندگی دوباره می بخشد و ظاهری جوان به آن می دهد.

جوانسازی پوست را می توان از طریق تکنیک های مختلفی انجام داد. لایه برداری شیمیایی یا حتی لیزر درمانی. رایج ترین روشی که برای جوانسازی پوست استفاده می شود، بازسازی پوست است. پرتو درمانی نور نیز می تواند پوست را جوانتر و صاف کند.

در حالی که انواع خاصی از درمان‌های جوان‌سازی پوست را می‌توان با خیال راحت برای قسمت‌های مختلف بدن مانند دست‌ها یا گردن استفاده کرد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند ابتدا برای اصلاح چین‌وچروک‌ها و خطوط روی صورت خوداقدام کنند.

در این بخش تصمیم داریم مهم ترین روش های جوانسازی صورت را نام برده سپس به تفصیل به آنها بپردازیم. اما از آن جهت که روش های جوانسازی بسیار طیف گسترده ای دارد، تصمیم گرفتیم به مهم ترین و جدید ترین متدهای درمانی و ترمیمی بپردازیم.

لایه برداری شیمیایی

در لایه برداری شیمیایی، از ترکیبات شیمیایی مختلف برای جوانسازی ظاهر پوست استفاده می شود. مواد شیمیایی مورد استفاده در لایه برداری مانند اسید تری کلرواستیک، اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک و… ترکهای پوستی را برطرف می کنند.

لایه بردار شیمیایی، با اعمال اصطکاک به پوست، اپیدرم را لایه برداری می کند. با این کار تمام آلودگی ها و باکتری ها را از عمق منافذ پوست پاک شده و سطح پوست شفاف تر می شود. این فرآیند ممکن است چند هفته طول بکشد تا نتایج آن مشخص شود.

درم ابریژن

درم ابریژن یکی دیگر از روش های لایه برداری است که موجب جوانسازی پوست صورت می شود. از یک ابزار چرخشی برای برداشتن بیرونی ترین لایه پوست استفاده می شود. این کار موجب می شود تا لایه های زیرین و جدید پوست نمایان و پوست صورت صاف و جوان به نظر برسند. درم ابریژن به عمق بافت پوست نفوذ می کند و مشکلات پوستی مانند خطوط ریز، لکه‌های خورشیدی، اسکار آکنه و رنگ ناهموار پوست را برطرف می‌کند.

این کار یک درمان تخصصی است و باید توسط متخصص پوست انجام شود. متخصص پوست قبل از انجام درمان به شما بی حسی می دهد تا پوست شما بی حس شود. از آنجایی که این روش زمان بر است، ممکن است پزشک از بیمار بخواهد که بعد از رفتن به خانه دستورالعمل های خاصی را دنبال کند.

لیزردرمانی

از نوین ترین روش هایی که این روزها برای زیبایی هر چه بیشتر پوست بکار گرفته می شود لیزر درمانی است. در این روش لیزر ها با کارکرد های مختلف و از برند های مختلف می توانند اقدامات مختلفی را در جهت از بین بردن مشکلات پوستی از جمله، چروک هایی که اتفاق افتاده است و یا شل  شدگی پوست و عمیق شدن خطوط پیشانی و خط و خنده اخم، انجام دهند.

نور و گرما دو انرژی اولیه هستند که در درمان لایه برداری با لیزر برای برداشتن خارجی ترین لایه پوست و گرم کردن قسمت زیرین استفاده می شوند. با این کار رشد فیبر کلاژن را تحریک می شود تا پوست خود را بازسازی کند. بنابراین با گذشت چند مرحله درمانی با لیزر ما شاهد جوانسازی پوست صورت خواهیم بود.

لایه برداری با لیزر آسیب زیادی به پوست اطراف وارد نمی کند، به همین دلیل گزینه عالی برای جوانسازی پوست در نواحی حساس است. روند بهبودی بستگی به نوع لیزر مورد استفاده برای درمان جوانسازی پوست صورت دارد. بهبودی ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد.

هایفو تراپی

در جوانسازی صورت با هایفوتراپی اشعه هایی به پوست صورت ساطع می شوند که به سفت و لیفت شدن پوست صورت کمک میکنند. زنانی که با افزایش سن با پوستی شل و افتاده و نیز با کاهش حجم صورت مواجه شده اند می توانند برای رفع این مشکلات از روش هایفو تراپی برای جوانسازی پوست صورت، کمک بگیرند.

کربوکسی تراپی

این روش نیز در جهت جوانسازی هر چه بیشتر پوست و صوتر خانم ها بکار گرفته می شود. در کربوکسی تراپی پوست، با تزریق گاز دی اکسید کربن به جوان سازی پوست کمک می کنند. کار کرد هایی که می توان برای این روش درمانی نام برد از ین قرار است:

  • رفع چین و چروک صورت
  • رفع سیاهی و تیرگی زیر چشم ها
  • بهبود وضعیت خطوطی که در نواحی پیشانی و خط لبخند و خطر اخم ایجاد وشده اند و …

تزریق ژل

تزریق ژل صورت نیز از دیگر راه های مفید و موثر در از بین بردن چین و چورک های پوستی است که پزشکان می توانند با بکارگیری از این روش تا حد زیادی در بهبودی وضعیت پوستی خانم ها کمک کنند.

تزریق چربی

یکی از مزیت هایی که روش تزریق چربی به صورت نسبت به تزریق ژل دارد این است که از بدن خود فرد چربی گرفته می شود و به زیر پوست صورت تزریق می شود . این موضوع با کاهش احتمال خطر همراه است. زیرا که صورت به چربی بدن خود فرد کمتر واکنش نشان می دهد تا ژل.

میکرودرم

میکرودرم روشی است که با استفاده از اپلیکاتوری که سطحی ساینده دارد، رنگ پوست صورت را یکدست می کند. این روش بسیار شبیه درم ابریژن است و مشکلات مشابهی مانند چین و چروک، خطوط ریز، لکه های خورشیدی، اسکار آکنه، لکه های پیری و ملاسما پوست را برطرف می کند. اپلیکاتور ساینده، بالاترین لایه پوست را برمی دارد و به پوست کمک می کند تا جوانسازی شود. یکی دیگر از روش های میکرودرم ابریژن توسط اسپری اکسید آلومینیوم یا بی کربنات سدیم انجام می شود. میکرودرم ابریژن یک روش بی خطر و مناسب برای انواع پوست است.

اولتراپی


اولتراپی می تواند موجب سفت شدن، استحکام و لیفتینگ پوست شود. این یک روش غیر تهاجمی برای سفت کردن پوست در نواحی مانند گردن، چانه و ابرو است. در طول اولتراپی، از امواج صوتی برای نفوذ عمیق به پوست استفاده می شود. این امواج موجب انقباض بین عضلات می شود تا با تحریک شاهد جوانسازی پوست صورت شویم.

 شما می توانید برای انجام کارهای زیبایی ، جوانسازی پوست  ، رفع نواقص و ایرادات پوست وموی خود یا   مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر حمید ارونقی ، دکتر پوست ومو با  شماره تلفن: 02144281605 – 02144281606  تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکترحمید ارونقی مراجعه کنید .

 

دو نکته ضروری در خصوص انواع روش های جوانسازی صورت

  • علیرغم اینکه جوانسازی صورت و پوست اقدامی بسیار پسندیده و منطقی ای است که زنان به آن علاقه زیادی نشان می دهند اما این نکته را به خاطر داشته باشید که این اقدامات بسیار حساس و دقیق هستند. برای مثال اگر به هر دلیلی روند انجام کار با مشکل روبرو باشد نمی توان نتیجه ای موفقی از آن انتظار داشت. برای مثال اگر ژلی که به صورت تزریق شود موجب می شود در زیر بافت صورت عفونت کند و مشکلاتی را برای زنان ایجاد کند. دراین مواقع معمولا عفونت از صورت خارج می شود و مجددا با ژل های با کیفیتی پر می شود. یا هزاران خطری که در این مسیر احتمال وقوع آنها وجود دارد و در نتیجه غفلت و بی توجهی زنان به وجود می آید.
  • دومین نکته ای که باید گفت و نیز از مهم ترین نکاتی است که باید ذکر کرد، و ما هر گز در هیچ کدام از نگارش هایمان از یادآوری آن گذر نکردیم و گذر نخواهیم کرد، این است که همواره در گزینش پزشک معالج خود نهایت دقت و وسواس را داشته باشید. زیرا که تخصص و مهارت پزشک نیمی از موفقیت نتیجه درمان را تضمین می کند. قطعا پزشکی که در زمینه فعالیت خود تخصص و مهارت و تجربه کافی را نداشته باشد نمی توان به نتیجه درمان او امیدوار بود. این روزها کم نیستند پزشکانی که در اثر بی تجربگی موجب ایجاد مشکلاتی برای مراجعین خود گشته اند. این وظیفه اخلاقی و حرفه ای ماست که این نکات را به شما عزیزان یادآور شویم.

کاندیدای مناسب جوانسازی پوست

اغلب پیشنهاد می شود که درمان های ضد پیری یا جوانسازی پوست باید از دهه 20 سالگی شروع شود. این کار صرفاً برای متوقف کردن روند پیری و حفظ پوست از تغییر رنگ، تیرگی و سایر انواع بیماری های پوستی است. اما متخصصان پوست توصیه می کنند زمانی که واقعاً به آن نیاز دارید، برای جوانسازی پوست اقدام کنید. تعداد کمی از مردم علائم پیری را در اوایل دهه 30 از خود نشان می دهند. افرادی که مشکلات پزشکی خاص دارند کاندیدای مناسبی برای درمان بالینی جوانسازی پوست نیستند.

مزایای جوانسازی پوست صورت

  1. چین و چروک و خطوط ریز را با تحریک رشد کلاژن و الاستین پوست به حداقل می رساند. درنتیجه پوست سفت، شفاف و درخشان می شود.
  2. ناهمواری رنگ پوست را برطرف می کند.
  3. جوانسازی پوست صورت موجب سفت شدن پوست شل پیشانی، گونه ها، چشم و خط فک می شود.
  4. لکه های آکنه یا هر نوع جای زخم روی صورت را برطرف می کند.
  5. منافذ پوست را عمیقا تمیز و پوست را درخشان می کند.

نتیجه گیری

در انتها امید است که این نوشتار توانسته باشد تا حدی اطلاعاتی را در زمینه جوانسازی پوست صورت در اختیار علاقه مندان و متقاضیان این بخش از اقدامات زیبایی، قرار داده باشد. به طور کلی یکی از کم خطر راه های به حداقل رساندن خطوط ریز و چین و چروک پوست صورت، جوانسازی است. مهم نیست که چند سال دارید، اگر می خواهید از سلامت پوست خود محافظت کنید و از هر گونه آسیبی جلوگیری کنید، باید یک روتین مراقبت از پوست داشته باشید. همچنین، عادات سالم مانند خواب کافی، ورزش منظم و رژیم غذایی مغذی همگی می توانند به روند جوانسازی پوست صورت کمک کنند. در انتها برای انجام جوانسازی پوست صورت حتما با پزشک خود مشورت کنید تا از روند، عوارض جانبی و مدت درمان با روش جوانسازی پوست صورت خود آگاه شوید.

باتشکر مدیریت سایت دکتر حمید ارونقی ، دکتر پوست و مو

 

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *