دکتر حمید ارونقی / هایفوتراپی / جوانسازی صورت با هایفوتراپی
مدت زمان مطالعه ۱۳ دقیقه

جوانسازی صورت با هایفوتراپی

بیشتر افراد خواهان پوستی صاف، شاداب هستند اما این خواسته طی مدت زمانی که سن فرد بالا تر می رود از بین می رود چرا که پوست پیر، فرسوده و افتاده می شود و چین و چروک به سراغتان می آید و هنوز دانشمندان موفق نشده اند که این پیری را به عقب بیندازند. امروزه راه های زیبا سازی و جوان سازی پوست پیشرفته تر می شود که هایفوتراپی یکی از روش های بسیار تاثیرگذار و ایمن در این زمینه می باشد. هایفوتراپی روشی ایمن و بی خطر جهت برطرف نمودن افتادگی، چین و چروک صورت، لیفت پوست، جوانسازی و زیباسازی چهره می باشد که هیچ گونه بیهوشی و یا به بستری شدن نیاز ندارد و تنها با بی حس نمودن موضع اقدام به زیبایی توسط متخصص و یا پزشک پوست و موی متبحر می شود.

اما برخی سوالات متداول افراد شامل:

بهترین و جدیدترین روش برای جوانسازی صورت کدام است؟

هایفوتراپی صورت “HIFU ” چیست و به درد چه کسانی می خورد؟

آیا جوانسازی صورت با هایفوتراپی دارای عوارض جانبی می باشد؟

آیا هایفوتراپی روشی ایمن و بی خطر می باشد؟

مدت ماندگاری هایفوتراپی چقدر می بباشد و مدت زمان این پروسه چقدر می باشد؟

در این مقاله سعی نموده ایم که به پاسخ پرسش های مطرح شده ای شما کاربران عزیز بپردازیم. جهت کسب اطلاعات لازم و مفصل در زمینه همه چیز در مورد هایفوتراپی صورت بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس ما را با ادامه مطلب همراهی بفرمایید…

HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound یا هایفوتراپی به معنی امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا روشی زیبایی و حتی درمانی برای لیفتینگ و سفتی پوست صورت می گیرد. این روش غیر تهاجمی و ایمن بسیار مناسب لیفت صورت بدون جراحی است که امروزه بشدت مورد استقبال متقاضیان خود قرار گرفته است.

در روش هایفوتراپی دکتر پوست و مو اقدام به تحریک کلاژن و بافت زیر پوست می کند تا چین و چروک و افتادگی های پوستی را درمان و برطرف نماید.

نکته: اگر پزشک پوست از هایفوتراپی در جنبه درمانی استفاده نماید برای معالجه و برطرف نمودن تومورهای سرطانی موثر می باشد.

جوانسازی صورت با هایفوتراپی چگونه می باشد؟

زمانی که دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه ای از پوست سلول های پوستی را دچار آسیب می کند، باعث بهبود پوست صورت و تحریک تولید پروتئینی به نام کلاژن می نماید. کلاژن که مسئول حفظ بنای پوستی و بافت های بدنی است باعث سفت و زیباشدن چهره می شود. هر چقدر تعداد این کلاژن ها زیاد باعث جوان و شاداب شدن چهره و صورت فرد خواهد شد.

جوانسازی صورت با هایفوتراپی

توجه داشته باشید که چون هایفوتراپی بر روی لایه ای خاصی از پوست متمرکز می شود در نتیجه  به لایه های بالایی و زیرین آسیب و صدمه وارد نمی کند، ماهیچه ها و اعصاب و سلول های پوستی نیز دست نخورده باقی خواهد ماند. متقاضی نباید در این زمینه نگرانی و اضطراب داشته باشد که بافت های سالم دستخوش تغییر خواهد شد.

هایفوتراپی چیست؟

نام لاتین هایفوتراپی High-intensity Focused Ultrasound است این روش با این نام مشهور در ذهن ها باقی مانده و به معنی امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است، یکی از روش های نسبتاٌ جدید و غیر تهاجمی که به منظور سفتی و لیفتینگ پوست انجام می شود.

هایفوتراپی جزو جدید ترین تکنولوژی های درمانی دنیا به حساب می آید. هایفوتراپی یا اچ آی اف یو بهترین روش درمان لیفت و جوانسازی صورت می باشد که موجب شکل دهی صورت، گردن، چشم، بازوها و خط فک می گردد. در هایفوتراپی از طریق امواج مافوق صورت به لایه های عمیق پوست نیز دسترسی پیدا می کند و با نفوذ در آن نقطه به جوانسازی و لیفت صورت بدون هیچ گونه زخم و یا خراشی صورت می گیرد و می تواند جایگزین مناسبی برای لیفت صورت باشد.

در هایفوتراپی از امواج فراصوت یا اولتراسوند استفاده می‌شود در واقع همان امواجی است که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این تفاوت که در هایفوتراپی این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. کلاژن‌ها وظیفه‌ی محکم کردن بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند به همین دلیل  این اتفاق باعث می‌شود که پوست سفت تر و بدون چین و چروک باشد.

جالب است بدانید استفاده از هایفوتراپی برای درمان تومورهای سرطانی سالیان بسیاری است که مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین استفاده از این روش برای انجام درمان‌های زیبایی برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ مطرح و انجام گردید.

اگرچه  بر روی روش درمانی هایفوتراپی تحقیق های بالینی گسترده‌ای انجام نشده است اما بسیاری از پژوهش های کوچک‌تر نشان می‌دهند که این درمان برای لیفت صورت و بهتر شدن وضعیت چین و چروک ایمن و موثر است. افرادی که این درمان را انجام داده اند بعد از چند ماه می‌توانند تاثیرات مثبت اعمال شده بر روی پوستشان را مشاهده کنند بدون این که در معرض خطرات و عوارض جانبی ناشی از جراحی‌های زیبایی و لیفتینگ قرار بگیرند.

هایفوتراپی چه کاربردهایی دارد؟

طبق گفته‌ی انجمن های جراحی پلاستیک زیبایی ایالات متحده، هایفوتراپی  و دیگر روش‌های جوان‌سازی جایگزین بسیار خوب و مناسبی برای جوان سازی پوست می تواند باشد. از سال ۲۰۰۸ تا به امروزه هایفو در درمان‌های زیبایی پوست به بسیار افزایش یافته و در سال‌های اخیر استفاده از این روش در بین مرم بسیار رایج شده است و همچنین در ۵ سال اخیر استفاده از هایفوتراپی حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

هایفو برای زیبایی و جوا‌ن‌سازی پوست کاربردهای بسیاری دارد که برخی از آن‌ها شامل:

  • کم تر شدن چین و چروک پوست فرد
  • افرادی که به اصطلاح گردن کشیده دارند و عبارتی پوست آن ها شل و افتاده است درمان هایفوتراپی می تواند برایشان موثر باشد.
  • بالا کشیدن ابروها، گونه و پلک ها
  • از بین رفتن وضعیت خط چانه
  • صاف و سفت کردن پوست صورت
  • لیفت گردن و دکلته
  • اصلاح طرح لبخند
  • هایفوتراپی برای تمام رنگ های پوست در هر رده زمانی انجام می شود.

هایفوتراپی مناسب چه افرادی است؟

می توان گفت هایفوتراپی بیشتر برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال مناسب است  که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و دوست دارند روند پیری پوست خود را به عقب بیندازند، می تواند بسیار کارآمد باشد.

از اهداف اصلی  هایفوتراپی کاهش سرعت پیری است، در نتیجه افراد جوان‌تر، جواب دهی بسیاری نسبت به این درمان دارند.

افراد بالای ۲۵ سال نیز می‌توانند از این روش درمانی به عنوان یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از پیری پوست استفاده کنند.

اشخاصی  که پوست آن ها دچار آسیب‌هایی ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه‌ی فرابنفش شده یا شل شدگی پوست‌شان شدید‌تر است، برای رسیدن به نتایج دلخواه ممکن است درمانشان چند جلسه طول بکشد.

افرادی که سن بالایی دارند  و شل‌شدگی و افتادگی پوستشان در ناحیه‌ی صورت وگردن بسیار است، کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی نیستند و احتمالاً نیاز به جراحی خواهند داشت. همچنین این روش برای کسانی که در ناحیه‌ ای که می خواهند درمان شود دچار زخم، عفونت، آکنه‌های کیستی و ایمپلنت‌های فلزی هستند هم مناسب نیست.

کدام یک از قسمت های بدن مناسب هایفوتراپی می باشد؟

  • نواحی پایین صورت مانند غبغب
  • لیفت گردن
  • لیفت کامل صورت به همراه ابرو

مزایا و معایب هایفوتراپی صورت

در پی افزایش سن و پیری یکی از طبیعی ترین رویداد های زندگی هر انسانی است که ناگریز باید با آن رو به رو شد. در حالی که یک امر غیر قابل اجتناب است اما م یتوان علائم آنرا کاهش داد یا گرد و غبار پیری را از روی چهره برداشته شود.

در حال حاضر روش های نوینی ارائه شده است که به جوان سازی پوست ختم می شود، با هر پیشرفت به روش های کم عارضه تری می رسیم که عوارض جانبی چندانی ندارد اما بیشترین تاثیر را دارد.

هایفوتراپی یکی از آن روش های است که در بدو ورود با استقبال زیادی رو به رو شد و هم اکنون هم روز به روز بر متقاضیان آن افزوده می شود. زیرا روشی کارآمد و ایمن است. در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

مزایا-و-معایب-هایفوتراپی

کاربرد هایفوتراپی

بر اساس تحقیقات انجام شده محققین به این نتیجه رسیده اند که هایفو تراپی جایگزین مناسبی برای لیفت صورت است و تاکنون هم بسیار اثر بخش بوده است.

  • رفع تا حد زیادی خطوط چین و چروک در صورت و دیگر اندام های بدن
  • سفت یا لیفت کردن پوست و رفع افتادگی و شل شدگی که در اغلب در ناحیه گردن و غبغب شایع است.
  • بالا کشیدن گونه، ابرو، پلک از دیگر کاربرد های هایفوتراپی است.
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • صاف و آینه کردن پوست صورت
  • اصلاح خط خنده
کاربرد هایفوتراپی

*نکته قابل ذکر این است که هایفوتراپی قابل اجرا در تمام نوع و رنگ پوست می باشد.

مزایای هایفوتراپی

همانطور گفته شد با مزایا بی شماری همراه است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • تعداد جلسات درمانی کوتاه، اما رسیدن نتایج دلخواه و دوام آن در بلند مدت
  • روش درمانی راحت و بدون گذراندن دوران نقاهت
  • بدون درد و خون ریزی
  • ماندگاری نتایج جراحی های زیبایی پیشین را افزایش می دهد.
  • صرفه جویی در هزینه و زمان یکی از بهترین مزایا آن است.
  • همزمانی این روش با روش های زیبایی دیگر مانند میکرونیدلینگ

کاندیدای مناسب هایفوتراپی

تمام افرادی که دچار شل شدگی و یا افتادگی پوست صورت شده اند، و خواهان به تاخیر افتادن روند پیری هستند کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی صورت می باشند. این پروسه در جوانان بیشتر جواب خواهد داد زیرا که هدف کاهش و پیشگیری از روند پیری است. متقاضیانی که دائما در معرض شدید نورخورشید و یا اشعه ی فرابنفش قرار دارند، برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید چند جلسه درمانی را طی کنند. به عقیده بهترین دکتر پوست و مو در این زمینه افراد مسنی که دارای شل شدگی و افتادگی در ناحیه گردن و غبغب هستند، کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی نمی باشند و باید از روش های جراحی جهت حذف پوست اضافه استفاده کنند. همچنین هایفوتراپی اصلا مناسب افرادی که در صورت دارای زخم، عفونت، آکنه های کیستی و ایمپلنت های فلزی مناسب نمی باشد و اصلا توصیه نمی شود.

به طور کلی می توان گفت افراد بین 30-75 سال می توانند از مزایای این روش بهره مند شوند، زیرا هدف اصلی این روش، کند کردن سرعت پیری است، البته در افراد بالا 25 سال سن هم موجب پیشگیری از پیری زود رس می شود،

افرادی که از سلامتی جسم و روح به طور کامل برخوردارند، کاندیدای مناسبی برای انجام هایفوتراپی هستند.

کسانی که پوست شان بر اثر آسیب دیدگی و یا آفتاب سوختگی ها لطمه وارد شده است می توانند برای رسیدن به نتیجه مطلوب شان از این روش استفاده کنند.

هایفوتراپی چقدر دوام دارد؟

اثرات هایفوتراپی بسته به نوع پوست و نحوه نگهداری از آن متغیر است در برخی از افراد ممکن است از چند ماه تا چند سال ماندگار باشد، اما به طور میانگین از حدود 1-2 سال طول می کشد تا نتایج حاصله از هایفوتراپی محو گردد.

نکات مهم در خصوص هایفوتراپی

  • یک دکتر پوست و مو می گوید: برای نتیجه بخش تر بودن هایفوتراپی بهتر است این روش را سالی یک بار تمدید کنید تا در نهایت بهخترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.
  • هایفو تراپی در مقابل عمل جراحی لیفت صورت، کم خطر و کم هزینه تر خواهد بود.
  • تمام کسانی که هایفوتراپی انجام می دهند در بازه ی زمانی سه ماهه می توانند به نتیجه مطلوب خود دست یابند.

مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی

  • در صورتی که از دارو یا قرص خاصی مصرف می کنید، قبل از این پروسه حتما به دکترپوست و مو اطلاع دهید.
  • قبل از هایفوتراپی غبغب حتما استحمام با آب گرم را داشته باشید.
  • بلافاصله بعد از هایفوتراپی غبغب بیمار باید صورت را با آب سرد جهت شستشو و پاک کردن ژل باقی مانده در زیر چانه اقدام کند.
  • تا زمانی که دکتر پوست تجویز نموده باشد، به هیچ وجه نباید صورت را با آب گرم بشوید و از کرم های ضد آفتاب استفاده کند.
  • از انجام فعالیت و ورزش هایی که باعث تعرق به خصوص در ناحیه صورت می شود، اجتناب گردد.
  • قرمزی و التهاب بعد از هایفوتراپی غبغب طبیعی می باشد و بعد از چند روز برطرف خواهد شد.
  • استفاده از کرم لایه بردار، کرم های حاوی الکل تا زمانی که دکتر پوست اجازه نداده باشد، ممنوع می باشد.

عوارض جانبی هایفوتراپی

خطرات و عوارض جانبی هایفوتراپی به صورت احتمالی رخ می دهد و در صورتی که به دستورالعمل های پزشک و یا عدم رعایت نکات مهم ممکن است ایجاد شود که  به ندرت اتفاق می افتد، عبارت اند از:

هایفوتراپی ممکن است کمی قرمزی، تورم و التهاب یا درد خفیفی را به همراه داشته باشد.

اما در مقابل لیفت صورت خطراتی مانند: خون ریزی شدید، درد، عفونت، اسکار، لخته شدن خون را به همراه داشته باشد.

اگر هایفوتراپی صورت توسط متخصص و دکتر پوست باتجربه و متبحر صورت بگیرد بهترین نتایج را برای فرد و متقاضی به همراه خواهد آورد، و می توان بلافاصله به فعالیت های روزمره و روتین بازگشت. ممکن است بعد از هایفو صورت مقداری دچار قرمزی و تورم برای افرادی که حساسیت پوستی دارند، ایجاد شود اما جای نگرانی وجود ندارد و اثرات بعد از چند روز کاملا از بین خواهد رفت.

پس برای درمان از راه های کم خطری اقدام کنید.  شما می توانید برای انجام کارهای زیبایی ، جوانسازی پوست  ، رفع نواقص و ایرادات پوست وموی خود یا   مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر حمید ارونقی ، دکتر پوست ومو با  شماره تلفن: 02144281605 – 02144281606  تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکترحمید ارونقی مراجعه کنید .

هزینه هر جلسه هایفوتراپی چقدر است؟

همانطور که گفته شد هایفوتراپی بسیار کم هزینه تر از عمل لیفت صورت است به همین دلیل هم طرفداران زیادی دارد.

اما با عرض پوزش نمی توانیم قیمتی واحد از هر جلسه هایفوتراپی در اختیارتان قرار دهیم، زیرا با نوسانات قیمتی و وضعیتی که همه ما شاهد آن هستیم امکان ارائه قیمت دقیق از آن وجود ندارد. می تواینم برای کمک به شما عوامل دخیل در هزینه ها را معرفی کنیم.

  • میزان تخصص، تجربه و شهرت پزشک
  • موقعیت مکانی مطب
  • میزان دسترسی مطب به محل سکونت شما
  • کمیت و کیفیت لوازم و تجهیزات مورد استفاده
  • هزینه ویزیت مطب برای بررسی و چکاپ ننایج بعد از عمل
  • همگی از عوامل وثر در برآورد هزینه ها بر شمرده می شوند.
 شما می توانید برای انجام کارهای زیبایی ، جوانسازی پوست  ، رفع نواقص و ایرادات پوست وموی خود یا   مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر حمید ارونقی ، دکتر پوست ومو با  شماره تلفن: 02144281605 – 02144281606  تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکترحمید ارونقی مراجعه کنید .

نتیجه گیری

امروزه که افراد بسیاری خواهان پوستی شاداب و بدون چروک هستند از این رو پیشنهاد ما به شما این است که برای زیبایی پوست خود از درمان هایفوتراپی استفاده کنید چرا که هزینه ی بسیار کمتری نسبت به جراخی های زیبایی دارد و هم عوارض کمتری دارد. لذا توصیه می شود برای انجام هایفوتراپی از افراد متخصص را انتخاب کنید تا پوست شما دچار آسیبی جدی نگردد.

** جهت کسب اطلاعات مهم وضروری برای شناخت بهترین دکتر پوست و مو در تهران میتوانید از لینک مربوطه کمک بگیرید.

باتشکر مدیریت سایت دکتر حمید ارونقی ، دکتر پوست و مودر تهران

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

هایفوتراپی دست

هایفوتراپی دست

هایفوتراپی دست یکی از راه هایی است که بدون انجام جراحی و با استفاده از امواج فراصوت، پوست دست شما را جوان و لطیف می‌کند....

هایفوتراپی

هایفوتراپی

در اصطلاح پزشکی سونوگرافی صورت متمرکز با شدت بالا، یا به اختصار HIFU صورت، یک درمان غیرتهاجمی برای جوانسازی صورت است....

مادلینگ صورت چیست؟

مادلینگ صورت چیست؟

روش‌های مادلینگ صورت امروزه بسیار متنوع است و بر اساس نوع چهره، سن و سابقه سلامتی می‌تواند متفاوت باشد. اولین قدم بررسی...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *