دکتر حمید ارونقی / تزریقات زیبایی / تزریق فیلر و ژل / اصلاح فرم چانه با تزریق فیلر
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

اصلاح فرم چانه با تزریق فیلر

فرم چانه در زیبایی و جذابیت صورت تاثیر زیادی دارد. فرم صورت V شکل یک ظاهر ایده آل برای افراد محسوب می گردد. اگر می خواهید چهره ای جذاب و تاثیرگذار داشته باشید، یک چانه برجسته و باریک به شما کمک می کند. تزریق فیلر برای اصلاح فرم چانه یکی از روش های بدون جراحی فرم دهی چانه می باشد. تزریق فیلر هیالورونیک اسید به چانه یک روش سریع برای اصلاح پروفیل های جانبی و قسمت جلویی چانه است. در ابتدا بهتر است پرکننده های پوستی یا فیلر را بیشتر بشناسیم.

پرکننده پوستی یا فیلر چیست؟

پرکننده پوستی یا فیلر که مواد تشکیل دهنده آن مصنوعی است، برای افزودن حجم ، پر کردن چین و چروک ها و تغییر در حاشیه صورت استفاده می شود. تزریق فیلر طرفداران زیادی دارد زیرا خطرات کمی دارند و روند بهیودی آن بسیار سریع است در نتیجه دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. فیلر ها به سه دسته بندی موقتی ، دائمی و نیمه دائمی تقسیم می شوند.

پرکننده چانه که برای اصلاح فرم چانه تزریق می شود نوعی از فیلر اسید هیالورونیکی است که در دسته بندی پرکننده موقتی قرار می گیرد. تداوم تزریق فیلر برای اصلاح فرم چانه ، حدودا بین 9 تا 12 ماه است و بدن نسبت به آن واکنش منفی نمی دهد. انتخاب فیلر از نوع اسید هیالورونیک که ویسکوزیته بیشتری داشته باشد، اثر ماندگارتری دارد. پرکننده های نیمه دائمی ، دوام بیشتری در محل تزریق دارند. ولی این فیلرها ممکن است عوارض جانبی زیادی داشته باشند و ممکن است برآمدگی و زخم در محل تزریق ایجاد کنند.

تزریق فیلر برای اصلاح فرم چانه

تزریق فیلر برای اصلاح فرم چانه از روش های ایمن برای دستیابی به چانه برجسته و زیبا است. اسید هالورونیک به صورت طبیعی در مفاصل ، چشم ها ، دست ها و پوست و نواحی مختلف یافت شود. در نتیجه استفاده از این ماده بی ضرر است و بدن با آن سازگاری دارد. این روش برای افرادی که به دنبال یک راه حل ایده آل برای اصلاح ظاهر خود هستند بسیار مناسب است. این روش نیز مانند سایر روش ها مانند تزریق ژل دائمی و ماندگار نیست و باید به صورت متوسط سالی یکبار مجددا تکرار شود. روش تزریق فیلر برای فرم دهی چانه حدودا 15 دقیقه زمان می برد.

چانه حدودا 1 الی 3 سی سی پرکننده نیاز دارد که بستگی به میزان برجستگی چانه دارد. برای ایجاد چانه برجسته تر حدود 3 سی سی ، فیلر تزریق می گردد. در این روش پزشک با دقت کافی 1 یا 2 بار تزریق را انجام می دهد.

دو روز پس از تزریق پرکننده پوستی ممکن است کاهش جزئی فیلر را حس کنید. از ماساژ دادن و لمس بیش از حد صورت خود بپرهیزید و طی دو روز اول محل تزریق را فقط به صورت ملایم شستشو دهید. برای مشاهده نمونه کار دکتر حمید ارونقی ویدیو زیر را مشاهده نمایید.

مزایای تزریق فیلر برای فرم دهی چانه

  • خونریزی کم
  • دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد.
  • نتایج به سرعت قابل مشاهده است.
  • خطرات و عوارض جانبی بسیار کم است.
  • مدت زمان موردنیاز برای تزریق کوتاه است.
  • این روش نسبت به روش های جراحی هزینه کمی دارد.
  • این روش درد ندارد و از بی حس کننده موضعی استفاده می شود.

عوارض جانبی تزریق فیلر به چانه

همه روش های زیبایی ممکن است علائمی مانند درد ، تورم و کبودی داشته باشند که می توان از کمپرس یخ برای کاهش این عوارض استفاده کرد. این علائم به صورت طبیعی ایجاد می شوند و بعد از چند روز هم از بین می روند.

این روش ، عارضه و خطر خاصی ندارد و میزان عوارض فوق هم ممکن است در افراد مختلف با بدن های مختلف ، متفاوت باشد.

گیف-اینستاگرام

پرکننده چانه در چه مواردی کاربرد دارد؟

چانه از سه ناحیه طرفین و جلو مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه کاربرد تزریق فیلر برای اصلاح فرم چانه را شرح خواهیم داد:

افزایش طول چانه

اگر چانه فرد نسبت به دیگر اعضای صورت کوتاه تر باشد و فرم نامناسبی را ایجاد کرده باشد، روش تزریق فیلر برای افزایش طول چانه کاربرد دارد. در نهایت به افزایش تناسب صورت و زیبایی کمک زیادی می کند.

افزایش برآمدگی چانه

اگر چانه فرد نسبت به لب او از نمای جانبی خیلی کوتاه باشد، این روش می تواند در زیبایی و تناسب صورت کمک زیادی کند. روش تزریق پرکننده چانه در بیماری رتروگناتیا نیز کمک کننده است. اگر زاویه بین ابرو و بینی کمتر از 165 درجه باشد، مشخص می شود که چانه به اندازه کافی رشد نداشته است و چانه برآمدگی کافی را ندارد.

روش دیگر ارزیابی چانه مقایسه لب پایینی با چانه است. اگر چانه عقب تر از لب پایینی و پشت لب قرار گرفته باشد، چانه نیاز به برجستگی دارد.

اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره فیلر چانه کسب کنید، مقاله لینک شده به شما کمک می کند با آن بیشتر آشنا شوید.

کاهش چین و چروک چانه

در روش تزریق فیلر برای اصلاح فرم چانه ، چین و چروک هایی که از نمای جلو و طرفین چانه قابل مشاهده است برطرف می شود. اگر با افزایش سن چانه شما حالت قلابی پیدا کرده است و به شکل C درآمده است نیز قابل اصلاح است.

افزایش یا کاهش عرض کف چانه

شکل دهی چگونگی پایان چانه نیز در تزریق پرکننده های پوستی قابل اصلاح است. چانه های عریض و گسترده و بزرگ چهره را مردانه تر می کند و چانه گرد در آرام تر به نظر رسیدن خانم ها موثر است. برای آقایان چانه های محکم و مربعی شکل باعث جذاب تر شدن آن ها می شود.

ایجاد تغییرات و اصلاح فرم چانه می تواند چهره شما را کاملا تغییر می دهد. با تزریق فیلر و پرکننده های پوستی می توانید چهره مطلوب خود را داشته باشید.

کاهش فرورفتگی های بیش از حد چانه

در این روش گاهی اوقات برای نتیجه و ماندگاری بهتر مخصوصا برای کسانی که عضلات فعال زیادی دارند ، نیاز است مقدار کمی بوتاکس را با فیلر ترکیب کنند. ماهیچه یا عضله باعث کوتاه نشان دادن چانه می شود و بوتاکس اثر ماندگاری این روش را بیشتر می کند.

همچنین از روش تزریق فیلر برای اصلاح فرم چانه برای پاک کردن و از بین بردن چال چانه هم استفاده می شود.

گیف-اپارات

هزینه تزریق فیلر به چانه

هزینه تزریق فیلر برای فرم دهی چانه به میزان پرکننده اسید هالورونیکی چانه بستگی دارد. همچنین از عوامل موثر دیگر در تعیین هزینه ها می توان به نوع پوست ، وضعیت چانه و تجربه و مهارت و تخصص پزشک اشاره کرد. قبل از انجام عمل می توانید در مورد هزینه و قیمت تزریق فیلر به چانه با متخصص پوست مشورت نمایید.

در صورتی که سوالی در خصوص تزریق فیلر برای اصلاح فرم چانه و استفاده از پرکننده هالورونیک اسید از دکتر حمید ارونقی متخصص پوست و مو و زیبایی دارید می توانید در انتهای همین مقاله بخش نظرات آن را مطرح کنید.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

تزریق فیلر برای خط خنده

تزریق فیلر برای خط خنده

تزریق فیلر برای خط خنده یکی از روش هایی است که برای طولانی مدت خطوط لبخند را می‌تواند از بین ببرد. در این روش از فیلر که...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. سلام من فک پایینم کمی جلوتر هست
    و چانه ام عقب رفتگی داره
    ایا بدون جراحی و با فیلر میشود فرم ان را تغییر داد؟

    پاسخ
    • تاحدودی شاید ولی حتما مراجعه حضوری داشته باشید

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *