دکتر حمید ارونقی / تزریقات زیبایی / تزریق فیلر و ژل / هر آنچه باید درباره تزریق ژل گونه بدانید
مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه

هر آنچه باید درباره تزریق ژل گونه بدانید

هر آنچه باید درباره تزریق ژل گونه بدانید. تزریق ژل گونه چگونه انجام می‌شود؟ گونه یکی از اجزای صورت است که فرم آن می‌تواند تا حد زیادی در زیبایی چهره تاثیرگذار باشد. معمولا بنا به دلایل ژنتیکی و نیز با افزایش سن، گونه ها فرم نرمال و زیبای خود را از دست می‌دهند و این مشکل می‌تواند سایر نقاط صورت را نیز تحت تاثیر قرار دهد. مشکلاتی که ممکن است در پی افتادگی گونه به وجود آید خطوط و چین و چروک هایی است که در نواحی لب و بینی ایجاد می‌شود. امروزه بسیاری از افراد به دنبال راهی برای به تعویق انداختن بروز پیری در چهره خود هستند و تزریق ژل گونه یکی از این روش ها است. تزریق ژل به گونه، تمامی اعضای چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با جوان سازی صورت، تا مدت ها مسبب رهایی از پیری می‌گردد. تمامی این موارد می‌توانند در زیبایی صورت تاثیرگذار باشند و همان گونه که می‌دانید جراحی های زیبایی در دنیای امروز از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

تزریق ژل گونه چیست؟

بزرگ کردن گونه با تزریق ژل با هدف افزایش حجم و شکل گونه‌ها انجام می‌شود. این درمان غیر جراحی شامل استفاده از پرکننده‌های پوستی تزریقی مانند اسید هیالورونیک برای ایجاد پری و شفافیت گونه‌ها است. با دقت در نواحی هدف گونه‌ها تزریق می‌شود تا به نتیجه‌ای طبیعی دست یابد. این روش اغلب توسط افرادی انتخاب می‌شود که می‌خواهند حجم از دست رفته گونه‌ها را بازگردانند، تقارن صورت را بهبود بخشند یا ظاهری جوان‌تر ایجاد کنند. با یک جراح زیبایی یا متخصص پوست واجد شرایط و با تجربه برای تعیین اینکه آیا تزریق ژل برای بزرگ کردن گونه گزینه مناسبی برای شما است یا خیر، و همچنین در مورد خطرات و مزایای احتمالی مرتبط با این روش صحبت کنید.

تزریق ژل گونه چگونه انجام می‌شود؟

روش تزریق ژل به گونه ها یکی از انواع تزریق ژل صورت می‌باشد که شامل چندین مرحله برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی است. ابتدا پرونده پزشکی و اهداف زیبایی شناسی بیمار برای تعیین نوع و مقدار مناسب ژل برای عمل ارزیابی می‌شود. قبل از تزریق، پزشک پوست را تمیز می‌کند، ممکن است برای به حداقل رساندن ناراحتی، از یک بی حس کننده موضعی استفاده شود. سپس ژل با دقت به نواحی مورد نظر گونه ها با استفاده از یک سوزن ظریف یا کانول تزریق می‌شود. پس از تزریق، نواحی تحت درمان به آرامی ماساژ داده می‌شود تا ژل بیشتر پخش شود و خطر ایجاد توده یا ناهمواری به حداقل برسد. به بیمار توصیه می‌شود که از لمس یا اعمال فشار به نواحی تحت درمان برای مدت معینی خودداری کند تا ژل به درستی ته نشین شود.

تزریق ژل به گونه

علل تزریق ژل به گونه

تزریق ژل به پوست، که به عنوان پرکننده های پوستی نیز شناخته می‌شود، یک روش زیبایی رایج است که برای بازگرداندن حجم، کاهش چین و چروک و بهبود خطوط صورت استفاده می‌شود. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا افراد این درمان را انتخاب می‌کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های تزریق ژل گونه سازگاری مواد مورد استفاده با اعضای بدن می‌باشد که می‌تواند عوارض احتمالی را تا حد ممکن کاهش دهد. چرا که بسیاری از مواد تزریقی به صورت طبیعی در بدن انسان وجود دارد. یکی از قابلیت های دیگر روش تزریق ژل گونه، ویژگی بازگشت پذیری آن است که می‌توانید در صورت تمایل به پزشک خود مراجعه نمایید و خاصیت مواد تزریق شده در پوست شما را از بین ببرد. این کار موجب می‌شود که فرآیند جذب موارد تزریقی در بدن سریع تر انجام گیرد. تزریق ژل گونه با از بین بردن چین و چروک های موجود در اطراف گونه، افزایش حجم گونه و کشیدگی پوست این ناحیه تبدیل به روشی موثر برای زیبایی چهره شده است. همچنین می‌توان ویژگی مثبت دیگر آن را سرعت انجام پذیری اش دانست که در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را به ارمغان می‌آورد. یکی دیگر از دلایل روی آوردن به تزریق ژل گونه، بالا رفتن سن است. با افزایش سن، پوست صورت اولین واکنشی که از خود نشان می‌دهد، شل شدن است. این شلی پوست صورت می‌تواند معایب دیگری را در چهره به وجود آورد که عبارتند از گود شدن چانه، ظاهری نازیبا، چین و چروک های برجسته مربوط به لب و بینی، زیر چشم های گود شده و … با توجه به اینکه تزریق ژل گونه با بی حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین خطرات ناشی از بیهوشی را ندارد و این خود یک علل دیگر برای انجام برای این روش محسوب می‌گردد.

مزایای مادلینگ گونه با ژل

فرم دهی گونه با روش های مختلفی مانند تزریق ژل گونه، چربی و جراحی صورت می‌گیرد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا باید فردی، تزریق ژل را به این روش ها ترجیح دهد؟ پاسخ این سوال را می‌توان در مزایای تزریق ژل گونه پیدا کرد که برخی از آن ها در ادامه بیان می‌شوند:

  • کمرنگ شدن خط خنده
  • حجم دهی گونه بدون نیاز به جراحی
  • بدون نیاز به بیهوشی و در نتیجه بستری شدن
  • کانتور گونه
  • عدم نیاز به مراقبت پس از تزریق
  • اصلاح ایراداتی مانند فرورفتگی که در گونه وجود دارد.
  • لیفت گونه های شل و افتاده
  • ماندگاری مطلوب

تزریق ژل گونه به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

تزریق ژل گونه نیز برخی محدودیت ها دارد که لازم است پیش از اقدام نسبت به آن، با پزشک معالج خود مشورت کنید. پزشک با بررسی شرایط سلامت و سوابق بیماری شما تصمیم می‌گیرد که آیا مجاز به تزریق ژل گونه می‌باشید یا خیر. برخی از مواردی که مانع تزریق ژل گونه می‌باشند را در ادامه بیان می‌کنیم.

  • ابتلا به دیابت همراه با استفاده از انسولین
  • باردار بودن و شیردهی
  • سابقه بیماری های خود ایمنی مانند آسم و آلرژی و نیز خود ایمنی حاد مانند لوپوس، روماتیسم و …
  • داشتن سابقه لختگی خون و ترومبوز رگ های عروقی
  • تجربه سکته مغزی یا قلبی
  • مصرف داروهای آسپرین یا وارفارین
  • مصرف داروهای مربوط به بیماری های قلبی

ماندگاری نتیجه تزریق ژل گونه

به طور کلی تزریق ژل گونه روشی موقت است. اما برخی مولفه ها هستند که می‌توانند ماندگاری نتیجه تزریق ژل گونه را طولانی تر کنند که عبارتند از:

  • نوع ژل تزریقی
  • شرایط پوستی و بدنی مراجعه کننده
  • میزان فشاری که به ناحیه تزریق شده
  • توجه به نکات مراقبتی پس از تزریق
  • میزان و نوع حرکات صورت

آیا تزریق ژل گونه عوارض دارد؟

یکی از موارد مشترک در بین تمامی اقدامات زیبایی این است که اکثریت آن ها عوارض مختصری را برای فرد رقم می‌زنند اما به نحوی نیست که آزاردهنده باشد و یا خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. تزریق ژل گونه نیز به همین شکل است و معمولا عوارض ناشی از آن به صورت متورم شدن ناحیه تزریقی، کبودی و متقارن نبودن گونه ها می‌باشد که پس از مدتی رفع می‌گردد. چنانچه تزریق ژل گونه به شیوه ای اصولی انجام شود، می‌تواند با کمترین خطر همراه باشد. به طور معمول اندکی پس از تزریق ممکن است علائمی مانند کبودی، قرمزی و تورم در گونه مشاهده شود که طبیعی است. در واقع برای مشاهده نتیجه نهایی تزریق ژل گونه باید مدتی صبر کنید تا مواد تزریقی پخش شوند. لازم به ذکر است که استفاده از مواد تزریقی نقش مهمی در بروز عوارض دارد. به نحوی که اگر مواد مصرفی فاقد انقضا باشد و یا اصل نباشد، می‌تواند خطرات جبران ناپذیری مانند عفونت و خونریزی به همراه داشته باشد. بنابراین دقت کنید که این عمل زیبایی را نزد پزشکی متبحر و در مکانی کاملا معتبر و قابل اعتماد انجام دهید. ناگفته نماند که میزان تجربه و مهارت پزشک انتخابی نیز می‌تواند تا حد زیادی در بروز عوارض تاثیرگذار باشد. اگر پزشک به قدر کافی با نحوه تزریق آشنا نباشد و یا مواد مناسبی را برای تزریق انتخاب نکند، می‌تواند مشکلاتی را برای مراجعین به وجود آورد. بنابراین توصیه می‌شود جهت انتخاب پزشک برای اقدامات زیبایی، بسیار حساسیت به خرج دهید تا بتوانید به نتیجه ایده آل خود برسید.

آیا ژل گونه جذب می‌شود؟

بله، ژل می‌تواند جذب پوست شود. ژل ها مواد نیمه جامدی هستند که می‌توانند به گونه ای طراحی شوند که به پوست نفوذ کرده و مواد فعال را تحویل دهند. توانایی ژل گونه برای جذب بستگی به فرمولاسیون آن از جمله اندازه ذرات ژل، وجود تقویت کننده های نفوذ و خواص خود پوست دارد. هنگامی که ژل ها به صورت موضعی استفاده می‌شوند، می‌توانند راهی راحت و موثر برای رساندن داروها، مواد مراقبت از پوست یا سایر ترکیبات به بدن ارائه دهند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که همه ژل ها برای جذب طراحی نشده اند و برخی از آنها ممکن است به سادگی روی سطح پوست بنشینند بدون اینکه جذب شوند. علاوه بر این، جذب ژل ها بسته به فرمول خاص و تفاوت های فردی در ویژگی های پوست می‌تواند متفاوت باشد.

آیا تزریق ژل به گونه درد دارد؟

تزریق ژل بسته به میزان تحمل درد و محل تزریق، گاهی اوقات می‌تواند باعث ناراحتی یا درد شود. سوزن مورد استفاده برای تزریق ممکن است احساس فشار یا سوزش مختصری ایجاد کند. با این حال، بسیاری از متخصصان پزشکی از تکنیک هایی برای به حداقل رساندن ناراحتی استفاده می‌کنند، مانند استفاده از کرم بی حس کننده یا استفاده از یک سوزن کوچکتر. قبل از انجام هر گونه تزریق ژل، مهم است که در مورد هر گونه نگرانی در مورد درد یا ناراحتی با پزشک خود صحبت کنید.

تزریق ژل به گونه چگونه انجام می‌شود؟

چه میزان ژل برای تزریق به گونه کافی می‌باشد؟

برای تعیین مقدار کافی ژل برای تزریق، باید چندین فاکتور را در نظر گرفت. ناحیه خاص کاربرد، ویسکوزیته ژل و اثر مورد نظر، همگی نقش مهمی در تعیین مقدار مناسب برای تزریق دارند. علاوه بر این، ویژگی‌های فردی بیمار مانند نوع پوست، سن و سابقه پزشکی نیز باید هنگام تعیین مقدار بهینه ژل برای تزریق در نظر گرفته شود. برای ارزیابی نیازهای خاص بیمار و تعیین مقدار مناسب ژل برای تزریق، مشورت با بهترین دکتر پوست و مو در تهران ضروری است. پزشک پیش از تزریق ژل گونه نتیجه مورد نظر، عمق تزریق و ویژگی های ژل مورد استفاده را برای محاسبه مقدار دقیق مورد نیاز برای درمان موثر در نظر می‌گیرد. در نتیجه، تعیین مقدار کافی ژل برای تزریق یک فرآیند پیچیده است که نیاز به بررسی دقیق عوامل مختلف دارد.

ماندگاری نتیجه حاصل از تزریق ژل گونه

نتیجه تزریق ژل گونه معمولا حدود 4 هفته پس از تزریق نمایان می‌شود. اما از آن جا که ژل تزریق شده به گونه، پس از مدتی به بدن جذب می‌شود، ماندگاری دائم ندارد. دوام مادلینگ گونه با تزریق ژل، برای هر فرد متفاوت است اما به طور میانگین می‌توان گفت، حداقل زمان دوام آن 6 ماه و حداکثر 2 سال می‌باشد.

بهترین پزشک تزریق ژل گونه

بهترین گزینه برای تزریق ژل گونه، پزشکی است که علاوه بر تخصص در زمینه پوست، مو و زیبایی مهارت کافی برای این کار را داشته باشد. چرا که در غیر این صورت ممکن است خطرات جبران ناپذیری برای شما رقم خورد. دکتر حمید ارونقی یکی از متخصصانی پوست، مو و زیبایی در تهران است که با تجربه کافی و سوابق درخشان در این زمینه می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کرده و شما به نتیجه ی مورد نظر خود برسید.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

تزریق فیلر برای خط خنده

تزریق فیلر برای خط خنده

تزریق فیلر برای خط خنده یکی از روش هایی است که برای طولانی مدت خطوط لبخند را می‌تواند از بین ببرد. در این روش از فیلر که...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *