مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت یکی از روش هایی است که برای رفع افتادگی ناحیه فک و چانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع با روش های مختلفی امکان پذیر می‌باشد. زاویه سازی صورت باعث زیبایی، جوانسازی پوست، رفع غبغب و حالت دادن به چانه می‌شود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره زاویه سازی صورت صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

زاویه سازی صورت چیست؟

زاویه سازی صورت یا کانتورینگ به معنای ایجاد سایه روشن های متناسب در چهره می‌باشد که با روش های مختلفی انجام می‌شود. جالب است بدانید به این روش مادلینگ صورت نیز گفته می‌شود. به طور کاملی زاویه سازی بیشتر روی فک متمرکز بوده و بعد از انجام آن صورت به فرم v  در می‌آید. زاویه سازی صورت همیشه جنبه زیبایی نداشته و در برخی موارد برای حل مشکلات افرادی که به صورت مادرزادی یا بر اثر حادثه دچار نواقصی هستند کمک می‌کند.

روش های زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت روش های مختلفی دارد که پزشک با توجه به نوع استخوان بندی و میزان چربی در ناحیه فک و چانه بهترین روش زاویه سازی را پیشنهاد می‌دهد. روش هایی مانند:

تزریق چربی

یکی از روش هایی که برای زاویه سازی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد تزریق چربی به صورت می‌باشد که برای انجام این کار پزشک، بخشی از چربی شکم یا پهلوی فرد را برداشته و به صورت تزریق می‌کند. ماندگاری چربی نسبت به فیلر بیشتر بوده و تا چند سال زیر پوست حفظ می‌شود. تزریق چربی به علت این که از بدن خود فرد گرفته شده است با بدن او سازگار بوده و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

تزریق ژل

این روش برای افرادی که چانه کوچکی دارند پیشنهاد می‎شود. ماندگاری این روش به نوع ژلی که مورد استفاده قرار گرفته بستگی دارد. در تزریق ژل پزشک با استفاده از تزریق های زیر پوستی به لایه های زیرین پوست گونه ها و چانه را حجیم کرده و به آن فرم مورد نظر را می‌دهد. با تزریق ژل چانه بلندتر شده و خط فک واضح و مشخص می‌شود. برخی متخصصان برای تزریق ژل ترجیح می‌دهند از کانولا استفاده کنند. تزریق ژل باید با دقت کافی و به میزان لازم انجام شود پس حتما برای انجام آن به بهترین متخصص پوست و مو در تهران مراجعه کنید.

زاویه سازی صورت

تزریق بوتاکس

برخی افراد که دارای هیپرتروفی (افزایش اندازه سلول) در نزدیکی فک هستند امکان زاویه سازی با تزریق بوتاکس وجود دارد. تزریق بوتاکس در افرادی که که بیرون زدگی فک دارند نیز روش مناسبی است.  در این روش بوتاکس برای کوچکتر به نظر رسیدن چانه به قسمت هایی از چانه تزریق می‌شود. بوتاکس نیز مانند فیلر ماندگاری اش حداقل 6 ماه است و زمان آن به واکنش بدن و برند خود بوتاکس دارد. تزریق بوتاکس باید حتما تحت نظر یک پزشک متخصص و باتجربه انجام شود تا فرد دچار عوارض ناگوار نشود.

هایفوتراپی

در روش هایفوتراپی از انرژی به نام اولتراسوند برای زاویه سازی و بهبود پوست استفاده می‌کند. در این روش دستگاه روی صورت قرار گرفته و اشعه به لایه های عمیق پوست نفوذ می‌کند. این فرکانس باعث تحریک لایه های پوست شده و به افزایش کلاژن و الاستین کمک می‌کند.

پلاسما جت

از این روش برای سفت شدن پوست استفاده می‌شود. که با استفاده از گاز یونیزه لایه های پوست تحریک شده و بافت اضافی و سطحی حذف شده و باعث رفع افتادگی آن می‌شود. این روش برای کسانی که به دلیل افتادگی پوست در ناحیه فک و چانه دارای خط فک مشخصی نیستند پیشنهاد می‌شود.

با کمک نخ

در این روش پزشک نواحی ورود و خروج نخ روی صورت بیمار را مشخص کرده و با سوزن های نازک و مخصوص نخ ها را وارد قسمت های مورد نظر می‌کند. سپس پس از خروج نخ ها را گره زده و آن را زیر پوست مخفی می‌کند. استفاده از نخ باعث لیفتینگ و بالا کشیدن پوست می‌شود.

جراحی

برای انجام این کار پزشک برشی روی نواحی خاص مورد نظر مشخص کرده سپس نواحی برجسته استخوان علامت گذاری شده و با استفاده از مته و یا اره مخصوص جراحی استخوان برش داده شده و به اصلاح زوایای صورت کمک می‌کند و با کاهش اندازه فک تحتانی همراه است.در صورتی که این قسمت عضلاتی حجیم داشت باشد پزشک قسمت هایی از این عضله را بیرون کشیده و آن قسمت را بخیه می‌زند. انجام زاویه سازی صورت با جراحی یک تغییر دائمی است. از طرفی چون این روش تهاجمی است و دوران نقاهت طولانی تری دارد حتما در انتخاب پزشک جراح خود دقت کافی داشته باشید. پس از جراحی لیفت و برجسته کردن فک معمولا 6 ماه زمان لازم است تا فرد تغییر چهره ثابت خود را ببیند

ایجاد کات گونه توسط دکتر حمید ارونقی:

مزایای زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت به بهبود حالت چهره و جوانسازی آن کمک می‌کند.  به علاوه مزایای دیگری مانند موارد زیر نیز دارد:

  • بلند شدن چانه کوچک
  • ایجاد زاویه در قسمت چانه و فک
  • رفع افتادگی در پوست قسمت پایین صورت
  • تعادل در فاصله بین بینی تا چانه
  • ایجاد حالت v در صورت

سخن آخر

کارهای زیبایی عمل های انتخابی هستند پس باید در انتخاب پزشک دقت کافی داشته باشیم تا در آینده درگیر عوارض ناگوار و جبران ناپذیر نشویم. متاسفانه برخی از بیماران به دلیل هزینه، کارهای زیبایی را تحت نظر افراد غیر متخصص انجام می دهند و خود را درگیر عواقب غیرقابل جبرانی می کنند. دکتر حمید ارونقی از سال 88 مشغول انجام کارهای زیبایی هستند و در این زمینه تجربه بالایی دارند. شما می توانید برای مشاوره با دکتر از طریق صفحه تماس یکی از راه های ارتباطی را انتخاب کنید.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *