دکتر حمید ارونقی / لیفت صورت / معجزه لیفت صورت با نخ و درمان افتادگی پوست
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

معجزه لیفت صورت با نخ و درمان افتادگی پوست

تا مدتی قبل تنها راه رفع مشکلات ناشی از افتادگی پوست صورت، جراحی لیفت صورت بود. اما با پیشرفت دانش پزشکی، لیفت صورت بدون جراحی نیز امکان پذیر است. در این مقاله قصد داریم درباره لیفت صورت با نخ که یکی از راه های درمان افتادگی پوست بدون جراحی است، صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا چگونگی این کار، ماندگاری، مزایا و معایب آن را با هم بررسی کنیم.

امروز دیگر نیاز نیست که برای لیفت صورت و درمان افتادگی آن، خود را زیر تیغ جراحی ببریم. بسیاری از کاندیداهای رفع افتادگی پوست می توانند از انواع نخ های جذبی، غیرقابل جذب یا ترکیبی برای لیفت صورت خود استفاده کنند. اگر تقاضای جوانسازی پوست و درمان افتادگی صورت را دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی صفحه تماس و شبکه های اجتماعی با دکتر حمید ارونقی مشورت کنید.

لیفت با نخ چیست؟


لیفت با نخ چیست

در روش لیفت صورت با نخ از بخیه های موقت برای رفع افتادگی پوست ظریف استفاده می شود. پزشک زیبایی به جای برداشتن پوست شل شده صورت بیمار با جراحی، با بخیه زدن به سادگی پوست را محکم می کند. این کار موجب می شود که پوست کمی به عقب کشیده شود و در نتیجه پوست صورت لیفت و سفت شود. نخی که برای لیفت استفاده می شود علاوه بر کشیدن پوست، با تحریک پوست برای کلاژن سازی، جوانسازی نیز انجام می دهد.

انواع لیفت با نخ


انواع نخ برای لیفت صورت

افرادی که لیفت با نخ را به منظور تحریک کلاژن سازی انجام می دهند، متوجه بهبود تدریجی رنگ و استحکام پوست خود خواهند شد. به طور کلی از سه نوع نخ PDO برای لیفت صورت استفاده می شود: نخ مونو، نخ کاگ و نخ اسکرو یا مارپیچ. نخ های مونو صاف و بدون خار هستند و به نقطه ای از صورت یا پوست سر متصل می شوند. این نخ پوست را سفت و مقدار کمی آن را لیفت را می کند.

نخ مونو


نخ‌های مونو PDO در زیر پوست، به شکل مش قرار می گیرند. نخ ها سنتز کلاژن را فعال می کنند که موجب ضخیم شدن تدریجی پوست، سفت شدن آن و اثر جوان سازی می شود. این نخ ها تولید کلاژن طبیعی را بیشتر می کنند که موجب سفت تر شدن پوست می شود. لیفت صورت با نخ مونو برای مدت 6 الی 12 ماه باقی می ماند. نتایج در 6 هفته دیده خواهد شد و طی 2 تا 6 ماه به ماکزیمم حالت خود می رسد. پس از یک سال باید دوباره تمدید شوند تا سفتی پوست و لیفت صورت حفظ شود.

نخ کاگ


نخ کاگ این پتانسیل را دارد که خطوط صورت را تغییر داده و موجب تولید کلاژن شود. در این روش با تحریک سنتز کلاژن طبیعی، نتایج لیفت صورت در 6 ماه به اوج خود می رسد و بین 2 تا 3 سال نیز دوام دارد. در اصل نخ کاگ خاردار است و بافت پوست را بیشتر درگیر می کند. بهترین کاندیداهای لیفت صورت با نخ کاگ افراد بالای 45 سال هستند.

نخ اسکرو


یک یا دو نخ در اطراف سوزن در هم تنیده می شوند. رزوه های نخ اسکرو می تواند حجم بیشتری از پوست را درگیر خود کند. بنابراین در قسمت بیشتری از پوست کلاژن سازی تحریک می شود. نخ اسکرو تاثیر زیادی در حجم دهی ناحیه فرورفته پوست دارد. زمانی که دو نخ اسکرو در هم تنیده شوند، تأثیر بیشتری نسبت به یک نخ اسکرو دارد.

نخ جوانسازی

نحوه جوانسازی پوست با نخ


بدن از نظر بیولوژیکی طوری ساخته شده است که وقتی هر جسم خارجی وارد آن شود سعی می کند به نحوی آن را پس بزند و خارج کند. هنگام لیفت صورت با نخ نیز بدن همین واکنش را دارد و سعی می کند این نخ ها را پس بزند. از آنجایی که نخ های لیفت بسیار ظریف هستند، بیمار چیز خاصی احساس نخواهد کرد.

با گذشت زمان پوست در قسمت هایی که نخ رد شده شروع به کلاژن سازی برای درمان بریدگی های ظریف ناشی از نخ ها می کند. با کلاژن سازی پوست محکم تر شده و حالت ارتجاعی آن بیشتر می شود بنابراین ما حس می کنیم پوست فرد با گذشت زمان جوان تر شده است. بعد از جذب کامل نخ های لیفت صورت، کلاژن سازی پوست دوباره متوقف می شود و باید دوباره این کار تمدید شود.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد


چند ماه طول می کشد تا اثرات کامل لیفت صورت با نخ کاملا دیده شود. در ابتدا نخ ها به پوست کمک می کند محکم تر و جوان تر به نظر برسد. در ادامه با تحریک کلاژن سازی پوست، موجب جوانسازی صورت می شوند. نخ ها بعد از حدود 6 ماه در زیر پوست جذب می شوند و برای حفظ جوانسازی پوست باید دوباره تمدید شوند. البته برخی افراد تا یک سال نیز تاثیر لیفت در پوستشان باقی می ماند.

قیمت لیفت صورت با نخ 


قیمت لیفت صورت با نخ

قیمت لیفت صورت با نخ نسبت به جراحی لیفت صورت بسیار ارزانتر است. زیرا برای این کار نیازی به اتاق عمل و بیهوشی نیست بنابراین هزینه های جانبی این کار کمتر از جراحی است. قیمت لیفت صورت با نخ باتوجه به نوع نخ مورد استفاده، مقدار نخ و دستمزد پزشک متغیر است. برای اطلاع دقیق از قیمت لیفت صورت با نخ می توانید از طریق شماره تماس 02144281605 با دکتر حمید ارونقی مشاوره کنید و یا در کادر دیدگاه زیر نظر خود را درج کنید تا در اسرع وقت پاسخ شما داده شود.

سخن آخر


لیفت صورت با نخ یک راه کم تهاجمی برای جوانسازی و سفت شدن پوست است. پوست انسان به طور طبیعی کلاژن دارد که با افزایش سن میزان کلاژن سازی پوست کم و در نتیجه قدرت ارتجاعی آن نیز پائین میاید. با نخ و تحریک کلاژن سازی پوست می توان جوانی و استحکام پوست را تقویت کرد. دکتر ارونقی با بهترین متریال و متد روز، جوانسازی و لیفت با نخ را انجام می دهند. شما می توانید برای دیدن نمونه کارهای بیشتر دکتر به صفحه اینستاگرام یا کانال آپارات مراجعه کنید.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

1 دیدگاه
  1. آیا لیفت بینی با نخ حین ورزش سنگین احتمال آسیب داره ؟

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *