مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

انواع مختلف فیلر

همه زیبایی، جوانی و شاداب بودن را دوست دارند. گاهی اوقات گذر سن یا فشار و استرس های محیطی و کاری موجب خستگی و کدری پوست می شود. امروزه با پیشرفت علم، انواع فیلر پوست و پرکننده هایی برای پوست تولید می شوند که با تزریق آن ها چهره شاداب تر و جوان تر خواهد شد.

مهم ترین مصرف انواع فیلر پوست به جهت زیبایی است. آن ها می توانند علائم پیری را کاهش داده و صورت را پر حجم و پر کنند. با وجود انواع مختلف فیلرهای پوستی در بازار، تشخیص تفاوت بین آن ها سخت است. فیلرهای پوستی نه تنها از نظر نتیجه نهایی متفاوت اند، بلکه از نظر ترکیب شیمیایی، طول عمر و محل تزریق نیز متفاوت هستند.

در این مقاله تعدادی از پرطرفدارترین فیلرهای پوستی را معرفی می کنیم و نحوه کارکرد و زمان ماندگاری هر کدام را ذکر می کنیم.

انواع فیلر پوست تزریقی

در ادامه چند نمونه از فیلرهایی که برای تزریق زیر پوست به کار می روند را ذکر می کنیم:

انواع فیلر پوست
فیلرهای پوست انواع مختلفی دارند
  1. فیلرهای هیالورونیک اسید (HA) – این فیلرها به گونه ای طراحی شده اند که مانند اسید هیالورونیک طبیعی تولید شده در بدن عمل کنند.
  2. فیلرهای مصنوعی – این پرکننده ها حاوی مواد آزمایشگاهی هستند که به طور طبیعی در پوست وجود ندارند.
  3. پرکننده های کلاژن – این فیلرها از کلاژن خالص منابع حیوانی یا کلاژن مصنوعی ساخته می شوند.
  4. فیلرهای اتولوگ – این پرکننده از چربی بدن خود فرد برداشته و به ناحیه درمان مورد نظر تزریق می شود.

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس

محبوب ترین و پرکاربردترین فیلرهای پوستی آنهایی هستند که دارای هیالورونیک اسید هستند. هیالورونیک اسید ماده ایست که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. پوست نوزادان حاوی هیالورونیک اسید بالایی است و به همین دلیل نوزادان پوست بسیار شفاف و شادابی دارند. با گذشت سن مقدار این هیالورونیک اسید در پوست کم می شود که می توان با تزریق فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید، شادابی را به چهره بازگرداند.

کار فیلر پوست چیست؟

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. ماهیچه ها و چربی روی صورت نیز شروع به ضعیف شدن می کنند و این تغییرات منجر به ظاهر شدن چین و چروک و پوستی می شوند.

فیلر پوست کمک می کند مشکلات مرتبط با افزایش سن برطرف شوند، مانند:

  • صاف کردن چین و چروک
  • بازیابی حجم از دست رفته
  • حجیم کردن پوست
فیلر هیالورونیک اسید
کار فیلر پوست

طبق گفته هیئت جراحی زیبایی آمریکا، فیلرهای پوستی از مواد ژل مانندی مانند اسید هیالورونیک، کلسیم هیدروکسیلاپاتیت و پلی ال-لاکتیک اسید تشکیل شده اند که پزشک متخصص به زیر پوست تزریق می کند. تزریق فیلر پوستی یک روش کم خطر است که نیاز به حداقل زمان استراحت را دارد.

مدت زمان دوام فیلرهای مختلف

مثل تمام کارهای زیبایی مرتبط با پوست، زمان دوام فیلر در افراد مختلف متفاوت است و بستگی به بدن خود فرد دارد. برخی از فیلرهای پوستی می توانند 6 تا 12 ماه دوام داشته باشند، و مدت زمان دوام برخی دیگر از آن ها 2 تا 5 سال است.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر خط خنده

رایج ترین پرکننده های پوستی حاوی هیالورونیک اسید، یک ترکیب طبیعی است که به تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک می کند و در نهایت موجب زیباتر و شاداب تر دیده شدن می شوند.

چه کار کنیم دوام فیلر بالا برود؟

علاوه بر نوع فیلر مصرفی، چندین عامل دیگر نیز می‌توانند بر طول عمر پرکننده های پوستی تأثیر بگذارند. این عوامل عبارتند از:

  • محل تزریق فیلر
  • میزان تزریق
  • سرعت متابولیز پرکننده توسط بدن فرد

طی چند ماه اول پس از تزریق، پرکننده ها به آرامی شروع به تحلیل می کنند. اما نتایج ظاهری ثابت می ماند زیرا پرکننده ها قابلیت جذب آب را دارند و با جذب آب تاثیر خود را حفظ می کنند. حدودا پس از 3 تا 6 ماه متوجه کاهش حجم فیلر خواهید شد.

بهترین دکتر برای تزریق انواع فیلر پوست

با افزایش محبوبیت کاربرد فیلر، شرکت های مختلفی این محصولات را تولید می کنند. هر یک از این محصولات در حجمی که ایجاد می کنند و کیفیت با هم متفاوت هستند. به همین دلیل است که انتخاب یک متخصص پوست دارای گواهی بورد تخصصی، انتخاب یک محصول و تکنیک تزریق برای رسیدن به طبیعی ترین نتایج ممکن حائز اهمیت است.

پزشک متخصص پوست
پزشک متخصص پوست و زیبایی

دکتر حمید ارونقی با نزدیک به 15 سال کار در زمینه زیبایی از بعترین متریال در کنار تجارب بالا خود استفاده می کند تا بیمار به چهره مطلوب خود برسد و در عین جوانی و زیباتر شدن، ظاهر فرد غیر طبیعی نشود.

برندهای مختلف فیلر

در ادامه برخی از برندهای معروف فیلر جهانی را ذکر می کنیم:

  • Restylane
  • Juvederm
  • Belotero Balance
  • HylaForm
  • Eleves
  • Prevelle Silk

لونافیل نیز یک فیلر ساخت ایران و بر پایه هیالورونیک اسید است که ماندگاری و نتایج قابل قبولی دارد.

فواید فیلرهای هیالورونیک اسید

مزایای استفاده از فیلرهای اسید هیالورونیک عبارتند از:

  • کنترل حجم مقدار ماده تزریق راحت است، بنابراین پزشک کنترل بهتری بر میزان حجم دهی به لب دارد.
  • می توان به تدریج در طی چند جلسه یه نتیجه مطلوب رسید.
  • کبودی و تورم کمتری در مقایسه با سایر فیلرهای پوستی بسیار کمتر است.
  • رضایت بالا و ماندگاری نتایج نسبتا طولانی مدت دارند.
  • احتمال بروز آلرژی خیلی کم است.

سخن آخر

تکنیک های مختلفی برای حجیم کردن لب، گونه، چانه  و به طور کلی صورت به کار می روند. اما کم خطرترین روش حجم دهی و جوان سازی صورت استفاده از فیلرهای پوستی است. از طرفی چون این فیلرها نیاز به تمدید دارند باید در انتخاب پزشک و برند خود پرکننده دقت لازم را داشته باشید تا در آینده با عوارض ناگوار ناشی از تزریق مواد نامرغوب و افراد غیرمتخصص در امان باشید.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. سلام دکتر بهترین برند فیلر چیه؟و فیلر لب و زیر چشم باید متفاوت باشه؟

    پاسخ
    • بهترین فیلر سازگارترین فیلر با شماست توسط پزشک تعیین میشه. زیر چشم فیلر مخصوص داره. میتونید برای مشاوره بیشتر با دکتر با شماره 02144281605 تماس بگیرید.

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *