مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

تزریق فیلر برای خط خنده

تزریق فیلر برای خط خنده یکی از روش هایی است که برای طولانی مدت خطوط لبخند را می‌تواند از بین ببرد. در این روش از فیلر که نوعی کلازن است برای پر کردن برخی قسمت های صورت استفاده می‌شود. افزایش سن خود به خود موجب کاهش کلاژن زیر پوست می‌شود و این موضوع به مرور خطوط لبخند و چین و چروک هایی را روی پوست ایجاد می‌کند. بسیاری از خانمها به طور مرتب از پوست خود به شیوه های مختلف مراقبت می‌کنند و این موضوع به جوان تر ماندن آنها کمک می‌کند. در حالی که برخی دیگر زمان کافی برای رسیدگی به پوست خود را ندارند، در نتیجه پوست آنها زودتر پیر می‌شود و کلاژن بسیاری را از دست می‌دهد. در این مطلب می‌خواهیم با بهره گیری از تجربیات آقای دکتر حمید ارونقی، بیشتر به این موضوع بپردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تزریق فیلر خط خنده چیست؟

خطوط خنده که به آن چین های بینی نیز می‌گویند، خطوطی هستند که از کناره های بینی تا گوشه های دهان کشیده می‌شوند. با افزایش سن، این خطوط به دلیل از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و حجم در پوست، بیشتر به چشم می‌آیند. تزریق فیلر خط خنده که به نام تزریق پرکننده چین های بینی نیز شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی است که هدف آن کاهش ظاهر این خطوط و بازگرداندن ظاهری جوان تر به صورت است. در طی روش تزریق فیلر خط خنده، یک ماده پرکننده پوستی در ناحیه چین‌های نازولبیال به پوست تزریق می‌شود.

تزریق فیلر برای خط خنده چگونه انجام می‌شود؟

دکتر پوست و مو برای شروع تزریق فیلر ابتدا از یک بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه خطوط لبخند استفاده می‌کند. به این ترتیب شما دردی را در نواحی که تزریق می‌شود، احساس نخواهید کرد. پزشک پس از 20 الی 30 دقیقه تزریق را شروع می‌کند. با استفاده از سرنگ مواد فیلر را به قسمت هایی که دارای خطوط هستند تزریق می‌کند. ممکن است شما در همان لحظه تغییر قابل توجهی احساس نکنید. می‌بایست یک هفته به خود زمان بدهید تا تاثیر آن را متوجه شوید. البته تاثیر و تغییرات فیلر نسبت به سایر روش ها سریعتر است. گاهی این تغییر را بلافاصله متوجه می‌شوید.

درباره تزریق فیلر خط خنده

تزریق فیلر خط خنده برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق فیلر خط خنده برای افرادی مناسب است که به دنبال رفع خطوط ریز و چین و چروک های اطراف دهان و بینی هستند. این درمان زیبایی برای کسانی که می‌خواهند بدون انجام روش های جراحی تهاجمی به ظاهری جوان تر و جوان تر برسند ایده آل است. علاوه بر این، افرادی که به دنبال راه حلی موقت برای رفع خطوط خنده هستند، ممکن است فیلرهای تزریقی را گزینه مناسبی بدانند. افرادی که به دنبال یک جایگزین کم تهاجمی برای روش های جراحی هستند، ممکن است پرکننده خط خنده را گزینه مناسبی بدانند. پرکننده های تزریقی یک رویکرد غیر جراحی برای جوانسازی صورت ارائه می‌دهند و به افراد این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به زمان بهبودی زیاد یا ایجاد اسکار به نتایجی طبیعی دست یابند.

انواع تزریق فیلر برای خط خنده

تزریق فیلر برای خط خنده انواعی دارد که عبارتند از:

  • خطوط خنده ظریف یا چروک های ظریف که می‌توانید آنها را با استفاده از لیزر از بین ببرید.
  • خط ظریف با عمق کم که هنگام خندیدن بیشتر عمیق به نظر می‌رسد. این خطوط با استفاده از هایفوتراپی هم از بین می‌روند.
  • خطوطی با عمق متوسط که نیاز به تزریق فیلر دارند.
  • خط های عمیق بدون افتادگی صورت که نیاز به ترکیب دو روش فیلر و پارتیکل دارد.
  • خطوط عمیق همراه با افتادگی صورت که درمان آن با ترکیب تزریق فیلر و هایفوتراپی کامل پوست انجام می‌شود.

تزریق فیلر برای خط خنده چه مزیت هایی دارد؟

تزریق فیلر برای خط خنده مزیت های فراوانی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • سریع ترین روش برای از بین بردن خطوط
  • دوام طولانی مدت نسبت به سایر روش ها
  • اثری از خود باقی نمی‌گذارند.
  • کم خطر بودن تزریق فیلر خط خنده
  • بصورت غیر تهاجمی می‌باشد و نیازی به بستری شدن ندارد.
  • به زیبایی و جوانسازی صورت کمک می‌کند.
  • روند پیری را به تعویق می‌اندازد.
  • بدون ورم، کبودی و خونریزی می‌باشد.
  • حجم از دست رفته را دوباره به پوست صورت باز می‌گرداند.
  • موجب کاهش چین و چروک و خطوط خنده و اخم در صورت می‌شود.
  • بهبود فرم صورت

ماندگاری فیلر خط خنده

ماندگاری پرکننده های خط خنده برای افرادی که به دنبال رفع علائم پیری در ناحیه صورت هستند، مهم است. انواع مختلفی از پرکننده ها وجود دارد که می‌توان از آنها برای رفع خطوط خنده استفاده کرد که هر کدام ویژگی ها و طول عمر منحصر به فرد خود را دارند. برخی از انواع رایج پرکننده ها عبارتند از پرکننده های اسید هیالورونیک، پرکننده های هیدروکسی آپاتیت کلسیم و پرکننده های پلی ال-لاکتیک اسید. پرکننده های اسید هیالورونیک یک انتخاب محبوب برای درمان خط خنده هستند، زیرا به دلیل نتایج طبیعی و اثرات نسبتا طولانی مدت شناخته شده اند. این پرکننده ها با حجم دادن به پوست کار می‌کنند که به صاف شدن چین و چروک ها و خطوط ریز کمک می‌کند. ماندگاری پرکننده های اسید هیالورونیک بسته به محصول خاصی که استفاده می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی، نتایج می‌تواند بین 6 ماه تا 18 ماه باقی بماند. هنگام در نظر گرفتن طول عمر پرکننده های خط خنده، مهم است که به خاطر داشته باشید که نتایج فردی می‌تواند متفاوت باشد. عواملی مانند محصول خاص مورد استفاده، مهارت انژکتور و آناتومی منحصر به فرد بیمار همگی می‌توانند بر طول مدت اثرات پرکننده تاثیر بگذارند.

بهترین برند تزریق فیلر برای خط خنده

بهترین برندهای قابل استفاده برای تزریق فیلر خط خنده شامل موارد زیر است البته ممکن است پزشک شما برند دیگری را توصیه کند که مناسب شرایط پوستی شما باشد اما به طور کلی بهترین برندها عبارتند از:

  • ژودرم
  • تئوسیال
  • بولوترو
  • پرنسس
  • رژنو
  • رستیلین
رفع خط خنده

هزینه تزریق فیلر برای خط خنده

هزینه تزریق خط خنده تحت تاثیر برخی عوامل تغییر می‌کند.عوامل متعددی می‌تواند بر هزینه تزریق فیلر خط خنده تاثیر بگذارد. این عوامل عبارتند از:

نوع فیلر

 انواع مختلفی از فیلرها برای تزریق خط خنده وجود دارد که هر کدام هزینه خاص خود را دارند. برخی از انواع رایج پرکننده ها عبارتند از پرکننده های اسید هیالورونیک، پرکننده های هیدروکسی آپاتیت کلسیم و پرکننده های پلی ال-لاکتیک اسید. هزینه این پرکننده ها بر اساس ترکیب و سازنده آنها می‌تواند متفاوت باشد.

 تخصص ارائه دهنده

تخصص و تجربه پزشکی که تزریق را انجام می‌دهد، می‌تواند بر هزینه تأثیر بگذارد. ارائه دهندگان با آموزش پیشرفته و شهرت قوی ممکن است هزینه های بالاتری را برای خدمات خود دریافت کنند.

موقعیت جغرافیایی

هزینه عمل های زیبایی می‌تواند به طور قابل توجهی بر اساس موقعیت جغرافیایی ارائه دهنده متفاوت باشد. ارائه دهندگان در مناطق شهری یا مناطق با هزینه زندگی بالاتر ممکن است هزینه بیشتری برای تزریق فیلر خط خنده در مقایسه با ارائه دهندگان در مناطق روستایی دریافت کنند.

 تعداد تزریق

 تعداد تزریقات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب می‌تواند بر هزینه کلی تاثیر بگذارد. برخی از افراد ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات متعدد نیاز داشته باشند که می‌تواند هزینه کل درمان را افزایش دهد.

 درمان های اضافی

 در برخی موارد، افراد ممکن است ترکیب تزریق فیلر خط خنده را با سایر درمان های زیبایی مانند بوتاکس یا لیزر درمانی انتخاب کنند. این درمان های اضافی می‌تواند به هزینه کلی کمک کند.

برای تزریق فیلر برای خط خنده به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

تزریق فیلر توسط بهترین دکتر تزریق فیلر در تهران انجام می‌شود. البته این روزها شاهد تزریق فیلر توسط بسیاری از پزشکان هستیم اما بهتر است شما این کار را زیر نظر دکتر پوست و مو انجام دهید. چرا که یک دکتر پوست و مو تخصص و دانش این کار را دارد. نسبت به بخش های مختلف پوست شما اشراف دارد و به خوبی نقاط آسیب را می‌شناسد. این کار را با کمترین میزان عوارض برای شما انجام می‌دهد و نکات مفیدی را برای کاهش میزان درد و عفونت به شما خواهد گفت. اکثر افرادی که تزریق فیلر انجام می‌دهند، دچار مشکلاتی مانند عفونت و درد می‌شوند. در صورتی که با تزریق مناسب و زیر نظر یک دکتر خوب کمتر دچار این عوارض خواهید شد.

سوالات متداول

درمان قطعی خط خنده با فیلر امکان پذیر است ؟

درمان قطعی این خطوط با فیلر امکان پذیر است. خط لبخند و خطوط کناره های دهان و لب ها در بیشتر موارد با تزریق فیلر از بین می‌رود.

تزریق فیلر خط خنده درد دارد؟

این تزریق با بی حسی انجام می‌شود، بنابراین شما هیچ دردی را احساس نمی‌کنید. احساس درد پس از تزریق می‌تواند ناشی از عفونت و یا واکنش بدن برخی افراد به آن باشد. در صورت بروز هر گونه درد و تورم به دکتر مراجعه کنید.

ماندگاری فیلر خط خنده چقدر است؟

فیلر خط خنده حداقل تا یک سال ماندگاری دارد.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *