دکتر حمید ارونقی / تزریقات زیبایی / کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس؟
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس؟

کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس؟ در پاسخ به این سوال باید تفاوت ها، ماندگاری و کاربرد این روش ها را مد نظر قرار دهید و با متخصص پوست در این زمینه مشورت داشته باشید. بوتاکس و کربوکسی تراپی هر دو راه هایی برای جوانسازی پوست هستند. در این مقاله قصد داریم به تفاوت های بین این دو بپردازیم، در صورتی که قصد انجام هر یک روش های زیبایی ذکر شده دارید با ما همراه باشید.

تفاوت کربوکسی تراپی و بوتاکس

بوتاکس و کربوکسی تراپی تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه قصد داریم آن ها را بیان کنیم. هر دو روش در جوانسازی پوست نقش مهمی دارند. به طور کلی کربوکسی تراپی و بوتاکس در موارد زیر با یکدیگر تفاوت دارند:

تاثیر

کربوکسی تراپی پوست به گونه ای است که در آن از تزریق کربن دی اکسید به پوست به شکل موضعی استفاده شده و وارد شدن کربن دی اکسید به پوست باعث می‌شود که جریان خون در پوست افزایش پیدا کند و بسیاری از مشکلات پوستی برطرف شوند اما در تزریق بوتاکس به جای کربن دی اکسید از ژل هیالورونیک اسید استفاده می‌شود و ژل هیالورونیک اسید به منظور جوانسازی پوست و برطرف کردن چین و چروک های پوستی به لایه زیرین پوست و به شکل موضعی تزریق می‌شود.

ماندگاری

در مورد این که ماندگاری بوتاکس بیشتر است یا کربوکسی تراپی باید بیان کرد که دوام و ماندگاری این دو روش تقریبا یکسان است و با توجه به ویژگی های فردی و سایر عوامل مرتبط حدود 3 الی 6 ماه ماندگاری دارند.

تفاوت های کربوکسی تراپی و بوتاکس

کاربرد

هر دو روش کربوکسی تراپی و بوتاکس از روش های جدید برای رفع تیرگی پوست و چین و چروک های پوستی هستند. معمولا از کربوکسی تراپی برای رفع جای جوش و زخم، رفع افتادگی پوست و رفع کبودی چشم استفاده می‌شود. اما از بوتاکس برای خطوط بین ابروها و خطوط اخم در پیشانی استفاده می‌گردد.

هزینه

از نظر قیمت این دو روش تقریبا قیمت یکسانی دارند. به طور کلی میزان هزینه هر دو روش بر اساس میزان سی سی ماده تزریق شده در پوست مشخص می‌شود و با توجه به این که این اقدام را در کدام کلینیک انجام دهید هزینه ها متغیر خواهد بود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برندهای متفاوت در بوتاکس نیز ممکن است افزایش یا کاهش قیمت برای شما به وجود آورد.

کلاژن سازی پوست

در روش کربوکسی تراپی با وارد شدن کربن به پوست، کلاژن سازی در پوست افزایش می‌یابد اما در تزریق بوتاکس، هیچ تاثیری روی تقویت کلاژن سازی پوست گذاشته نمی‌شود بلکه فقط با تزریق هیالورونیک اسید ظاهر پوست بهبود پیدا کرده و دیگر هیچ عمل تقویتی روی پوست انجام نمی‌شود.

تعداد جلسات

یکی دیگر از تفاوت هایی که بین کربوکسی تراپی و بوتاکس می‌توان بیان کرد تعداد جلسات تزریق می‌باشد. در هر کدام از این روش ها با توجه به نوع پوست فرد تعداد جلسات مشخص می‌شود. اما به طور کلی برای انجام کربوکسی تراپی لازم است فرد 2 تا 3 جلسه به کلینیک پوستی مراجعه نماید. معمولا برای بوتاکس مراجعه کننده در همان یک جلسه معمولا کار خود را به پایان می‌رساند.

عمق تزریق

در روش کربوکسی تراپی گاز کربن دی اکسید به لایه های زیرین پوست تزریق می‌شود اما در بوتاکس ژل هیالورونیک اسید در لایه های میانی پوست تزریق می‌شوند.

کربوکسی تراپی و بوتاکس چه تفاوت هایی دارند؟

از چه سنی می‌توان کربوکسی تراپی و بوتاکس را انجام داد؟

سن بوتاکس برای هر فردی متفاوت است و نمی‌توان بیان کرد که همه افراد از یک بازه زمانی خاص برای تزریق بوتاکس اقدام کنند زیرا احتمال دارد چین و چروک ها در صورت برخی از افراد خیلی زودتر و در سایر افراد دیرتر نمایان شوند. به همین علت بهترین زمان برای تزریق بوتاکس زمانی است که چین و چروک در صورت فرد به وجود می‌آیند. با توجه به این که کربوکسی تراپی برای جوانسازی پوست بسیار موثر می‌باشد، متخصصان توصیه می‌کنند که افراد این روش را در سنین بیشتر از 30 سالگی انجام دهند. 

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *