دکتر حمید ارونقی / تزریقات زیبایی / تزریق فیلر و ژل / فیلر زیر چشم و هر آنچه باید در مورد آن بدانید
مدت زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

فیلر زیر چشم و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

فیلر زیر چشم و هر آنچه باید در مورد آن بدانید را در این مطلب خواهید خواند. بسیاری از افراد با مشکلاتی مانند تیرگی و تورم در اطراف چشم، کبودی و گودی زیر چشم روبرو می‌شوند. این موضوع روی چهره آنها اثرات منفی می‌گذارد، به همین دلیل چهره آنها خسته و بیمار به نظر می‌رسد. اکثر افراد ابتدا سعی می‌کنند با روش های خانگی این گودی و تیرگی را برطرف کنند اما وقتی نتیجه ای نمی‌گیرند به پزشک مراجعه می‌کنند. البته برخی افراد به پزشک مراجعه نمی‌کنند و سعی می‌کنند تزریقاتی را در آرایشگاه ها انجام دهند. باید خدمت شما عرض کنیم که این بزرگترین اشتباه بسیاری از افراد است. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است به پزشک پوست مراجعه کنید. پزشک به شما تزریق فیلر زیر چشم را توصیه خواهد کرد که مناسب ترین و ماندگارترین گزینه است. در این مطلب می‌خواهیم هر آنچه می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند را بر اساس تجربیات دکتر حمید ارونقی بیان کنیم، با ما همراه باشید.

گودی زیر چشم

در بسیاری از افراد در اثر بالا رفتن سن و کاهش کلاژن و الاستین، پوست ممکن است قابلیت کشسانی خود را از دست داده و همچنین به علت کمبود کلاژن پوست تیره شده و روی آن چین و چروک ظاهر شود. این دو پروتئین در بدن اهمیت ویژه ای دارند و باعث جوانی و لطافت پوست هستند. در نتیجه کمبود هر یک از این پروتئین ها پیری پوست را به همراه داشته و زمانی که فرد می‌خندد یا اخم می‌کند چین و چروک اطراف چشم بیشتر خود را نشان می‌دهند. گودی زیر چشم یکی از عواملی است که سبب نشان دادن پیری پوست است و معمولا در سنین 20 تا 30 سالگی این چروک ها ظاهر می‌شوند. بسیاری از افراد که این چروک ها را در صورت خود می‌بینند به دنبال راه حل هایی برای رفع آن ها هستند. تزریق فیلر زیر چشم می‌تواند یکی از راه های موثر در درمان این تیرگی و چین و چروک ها باشد. بهترین زمان تزریق فیلر ها همان بازه 20 تا 30 سالگی است که چروک ها شکل می‌گیرند زیرا پس از آن این چروک ها شروع به عمیق شدن می‌کنند.

تزریق فیلر زیر چشم

علت ایجاد گودی زیر چشم چیست؟

گودی زیر چشم با توجه به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که این علل عبارتنداز:

  • پلک زدن های پی در پی و تند و همچنین فشار آوردن به پوست اطراف چشم یکی از دلایل بسیار تاثیرگذار در از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست بوده و سبب ایجاد چروک های ریز و درشت در اطراف چشم ها می‌گردد.
  • افرادی که به علت شغل یا هر چیز دیگری مجبورند در زیر آفتاب مستقیم کار کنند معمولا دچار چروک های اطراف چشم می‌شوند زیرا قرار گرفتن زیر آفتاب سبب می‌شود، فرد چشم های خود را به طور ناخودآگاه جمع کند و به مرور زمان با تکرار این کار اطراف چشم دچار چین و چروک می‌شود.
  • مصرف بیش از حد دخانیات و الکل به دلیل تاثیری که در گردش خون دارد و سبب کاهش آن می‌شود یکی از دلایل ایجاد چروک های پنجه کلاغی در اطراف چشم و گودی و تیرگی زیر چشم است، زیرا این مواد سبب کم شدن پروتئین های زیر چشم شده و خاصیت ارتجاعی پوست اطراف چشم را کم می‌کنند.

فیلر زیر چشم چیست؟

فیلر زیر چشم نوعی فیلر تزریقی برای بافت صورت می‌باشد که به راحتی موجب حجم آوری فرو رفتگی های اطراف چشم و رفع چین و چروک آن می‌گردد. فیلرهای تزریقی زیر چشم یکی از روش های جوانسازی محسوب می‌گردند که با از بین بردن کبودی، تیرگی و رفع چین و چروک اطراف چشم موجب افزایش انعطاف در اطراف آن می‌گردد. فیلرها امروزه موثر ترین راه برای از بین بردن چروک های اطراف چشم به شمار می‌آیند که با استفاده از آن ها می‌توان تمام چروک ها را از بین برد. این فیلر ها همچنین با خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی خود پوست اطراف چشم را شفاف و لطیف می‌کنند. در صورتیکه تزریق فیلر انجام شود لازم است در دوره هایی که پزشک برای شما تعیین می‌کند برای انجام ترمیم مراجعه شود تا نتیجه ماندگار تر شود. البته تزریق فیلر زیر چشم نیز عوارضی ممکن است داشته باشد بنابراین برای کاهش عوارض فیلر زیر چشم، حتما این کار را تحت نظر یک پزشک متخصص و باتجربه انجام دهید.

تزریق فیلر زیر چشم چگونه انجام می‌شود؟

این فرآیند با مشاوره کامل با متخصص پزشکی آغاز می‌شود و در طی آن نگرانی ها و اهداف بیمار مورد بحث قرار می‌گیرد. پزشک متخصص ناحیه زیر چشم را ارزیابی می‌کند تا مناسب ترین برنامه درمانی و مقدار فیلر مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب را تعیین کند. قبل از تزریق، ناحیه زیر چشم معمولاً با یک بی‌حس کننده موضعی تمیز و بی‌حس می‌شود تا ناراحتی در طول تزریق به حداقل برسد. سپس پرکننده با دقت با استفاده از یک سوزن یا کانول به نواحی مورد نظر زیر چشم تزریق می‌شود. متخصص از تخصص خود برای اطمینان از قرار دادن دقیق و نتایج طبیعی استفاده می‌کند. پس از تزریق، ناحیه زیر چشم را می‌توان به آرامی ماساژ داد تا از توزیع یکنواخت فیلر اطمینان حاصل شود. معمولاً به بیماران توصیه می‌شود از انجام ورزش های شدید و مالش بیش از حد ناحیه تحت درمان برای مدت کوتاهی پس از عمل خودداری کنند. کل فرآیند معمولاً حدود 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد و بیماران به طور کلی می‌توانند بلافاصله پس از آن به فعالیت های عادی خود بازگردند.

چه کسانی نمی‌توانند تزریق فیلر زیر چشم را انجام دهند؟

افرادی که کاندید مناسبی برای تزریق پرکننده زیر چشم نیستند، افرادی هستند که سابقه واکنش های آلرژیک شدید، به ویژه به اسید هیالورونیک یا لیدوکائین، که اجزای رایج پرکننده های زیر چشم هستند، دارند. افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند، مانند عفونت های پوستی فعال یا بیماری های خود ایمنی، ممکن است کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر زیر چشم نباشند. علاوه بر این، افرادی با سابقه اسکار بیش از حد یا تشکیل کلوئید ممکن است کاندیدای ایده آل نباشند. همچنین به زنان باردار یا شیرده توصیه می‌شود که از تزریق فیلر زیر چشم خودداری کنند. برای افراد مهم است که با  بهترین دکتر تزریق فیلر در تهران مشورت کنند تا بر اساس سابقه پزشکی خاص و شرایط فردی، مناسب بودن تزریق فیلر زیر چشم را تعیین کنند.

ماندگاری تزریق فیلر چشم چقدر است؟ 

مدت زمان اثر تزریق فیلر در اطراف چشم بسته به نوع پرکننده مورد استفاده، متابولیسم فردی و عوامل سبک زندگی می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، فیلرهای اسید هیالورونیک، که معمولا برای جوانسازی زیر چشم استفاده می‌شوند، می‌توانند از 6 ماه تا 2 سال دوام داشته باشند. عواملی مانند میزان تزریق فیلر، عمق تزریق، و تجزیه طبیعی فیلر توسط بدن، همگی می‌توانند بر ماندگاری نتایج تاثیر بگذارند. مهم است که با یک پزشک واجد شرایط و با تجربه برای بحث در مورد اهداف و انتظارات خاص خود و همچنین دریافت توصیه های شخصی برای حفظ نتایج درمان پرکننده زیر چشم خود مشورت کنید. ممکن است برای دستیابی به نتایج بهینه و طولانی مدت، قرار ملاقات های پیگیری منظم و درمان های لمسی ضروری باشد.

رایج ترین برندهای فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم برندها متفاوتی دارد که با توجه به شرایط فرد و صلاح پزشک برای هر فرد برند متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع فیلرها از اسید هیالولونیک طبیعی تهیه گشته است که در داخل بدن نیز از آن بطور طبیعی یافت می‌گردد. از این رو با تزریق آن علاوه بر بهبود وضعیت پوست، کلاژن سازی و آبرسانی به پوست نیز انجام می‌شود. به همین دلیل است که این فیلر ها دائمی نیستند، زیرا می‌توانند توسط بدن جذب شده و از بین بروند. به طور کلی رایج ترین برندهای فیلر زیر چشم عبارتند از:

  • استایلج فرانسه
  • تئوسیال سوییس
  • ژوویدرم آمریکا_فرانسه
  • بلوترو آلمان
درباره تزریق فیلر زیر چشم

مزایا تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم چندین مزیت دارد. در ادامه می‌توانید با فواید فیلر زیر چشم بیشتر آشنا شوید. مزیت های تزریق فیلر زیر چشم عبارتند از:

  • رفع چین و چروک اطراف چشم
  • آبرسانی و کلاژن سازی پوست اطراف چشم
  • رفع ورم پلک
  • بهبود بخشیدن به حالت چشم
  • رفع خطوط اشک و دایره های زیر چشم
  • رفع رنگدانه های زیر پوست
  • دارای نتایجی طبیعی
  • ماندگاری بالا
  • حجم دهی گودی اطراف چشم
  • دوره نقاهت کوتاه

آیا تزریق فیلر زیر چشم درد دارد؟

تزریق فیلر زیر چشم می‌تواند برای برخی افراد ناراحتی ایجاد کند. فرآیند تزریق ممکن است باعث سوزش یا سوزش خفیف شود و برخی افراد ممکن است پس از آن درد یا کبودی خفیفی را در محل تزریق تجربه کنند. با این حال، سطح درد تجربه شده می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و همچنین می‌تواند به پرکننده خاص مورد استفاده و مهارت انژکتور بستگی داشته باشد. قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی، مهم است که در مورد هر گونه نگرانی در مورد درد یا ناراحتی با یک پزشک متخصص و با تجربه صحبت کنید.

هزینه تزریق فیلر زیر چشم

هزینه تزریق فیلر در ناحیه چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولا، نوع و مارک پرکننده مورد استفاده می‌تواند به طور قابل توجهی بر هزینه تأثیر بگذارد. پرکننده های مختلف ترکیبات و خواص متفاوتی دارند که می‌تواند بر قیمت آنها تاثیر بگذارد. علاوه بر این، تخصص و تجربه پزشک که این روش را انجام می‌دهد می‌تواند بر هزینه آن تاثیر بگذارد. متخصصان بسیار ماهر و معتبر ممکن است برای خدمات خود هزینه بیشتری دریافت کنند. محل کلینیک یا مرکز پزشکی که در آن عمل انجام می‌شود نیز می‌تواند در تعیین هزینه نقش داشته باشد. مناطق شهری و مراکز پزشکی معتبر ممکن است در مقایسه با شهرهای کوچکتر یا موسسات کمتر مشهور قیمت های بالاتری داشته باشند. علاوه بر این، میزان درمان مورد نیاز و اهداف خاص بیمار می‌تواند بر هزینه کلی تأثیر بگذارد. برخی از افراد ممکن است نیاز به اصلاح گسترده تر یا جلسات متعدد داشته باشند که می‌تواند کل هزینه را افزایش دهد. برای افرادی که قصد تزریق فیلر در ناحیه چشم را دارند، ضروری است که با یک پزشک متخصص مشورت کنند تا بر اساس نیازها و شرایط منحصر به فرد خود، هزینه خاصی را تعیین کنند.

بهترین مارک فیلر زیر چشم چیست؟

برندهای متعددی برای فیلر زیر چشم تا به امروز عرضه شده اند که از میان آنها تئوسیال، ژوویدرم، استایلاژ، رستیلن و بلوترو خوب هستند. اسکالپترا برند مناسبی برای فیلر زیر چشم است.

عوارض تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

تزریق فیلر ممکن است کبودی و درد را به دنبال داشته باشد که امری طبیعی است و به مرور برطرف می شود.

کلام آخر

فیلر زیر چشم یکی از تزریقات پرطرفدار است که اکثر خانم ها و آقایان برای رفع گودی زیر چشم به آن روی می آورند. فیلر از نیاسینامید اسید تشکیل شده و هیچ ضرری ندارد. بنابراین می توانید با خیال راحت تزریق آن را انجام دهید. در این مطلب هر آنچه می توانست در شناخت فیلر زیر چشم و مدت ماندگاری آن به شما کمک کند را بیان کردیم. اگر در این مورد سوالی دارید می توانید به انتهای این مطلب و بخش دیدگاه ها مراجعه کنید. در این بخش هرگونه سوالی را در این زمینه می توانید با ما در میان بگذارید.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

تزریق فیلر برای خط خنده

تزریق فیلر برای خط خنده

تزریق فیلر برای خط خنده یکی از روش هایی است که برای طولانی مدت خطوط لبخند را می‌تواند از بین ببرد. در این روش از فیلر که...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *