دکتر حمید ارونقی / مزوتراپی / عوارض خطرناک مزوتراپی مو کدامند؟
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

عوارض خطرناک مزوتراپی مو کدامند؟

همیشه یکی از فاکتور های مهم در زیبایی انسان ها موی سر است. پرپشتی و بلند بودن موها در خانم ها منجر به زیبایی بیشتر آنان می شود. رسیدگی به موهای سر یکی از مهم ترین کارهایی استی که هر فردی در طول زندگی اش انجام می دهد. زمانی که موها شروع به ریزش می کنند و به تدریج کم می شوند نگران کننده خواهد بود
حتی این ریزش ها ممکن است ظاهر و زیبایی را نیز از انسان بگیرد.
یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای رسیدگی به موهایتان انجام دهید و آنها را تقویت کنید. همچنین می توانید از ریزش آنها جلوگیری کنید مزوتراپی مو است.

علت ریزش مو چیست؟

ریزش مو علت ها و عوامل بسیار زیاد و مختلفی دارند، ممکن است این ریزشس به طور ارثی و ژنتیکی باشید و یا بر اثر عوامل محیطی زیادی از قبیل زیر باشند:
• در طول بارداری
• در صورتی که گردش خون در سر کم شود
• استرس داشتن
• استفاد از غذاهای ناسالم
• در صورتی که هورمون ها در بدنتان بهم بریزد
• بیماری های گوناگون
• کم بودن مواد مغذی در بدن

عوارض مزوتراپی مو

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی روشی کم تهاجمی است برای پرپشت کردن و تقویت موها. در این رشو ویتامین ها و اسید ها آمنه به صورت مستقیم به زیر پوست تزریق می شوند و مستقیم به موها می رسند.
این محلولی که از به صورت مستقیم به پوست سر تزریق می شود، تشکیل شده از ویتامین ها و کو آنزیم ها و اسید های امنه که البته نکته بسیار مهم این است که این محلول برای هرکس متفاوت است و بسته به ژنتیک ضخث و میزان ریزش و عوامل بسیار مختلف دیگر ساخته می شود جدا از هر موضوع دیگری عوارض بعد از مزوتراپی نیز بسیار مهم است در این مقاله ما قصد داریم تا به صورت کامل با عوارض آن آشنا شویم

عوارض مزوتراپی مو

این روش به دلیل کم تهاجمی بودن در هر ناحیه ای که انجام شود عوارض خاصی ندارد و جدی و خطرناک نیست. به خاطر داشته باشید انتخاب پزشک متخصص پوست و مو در این روش بسیار مهم است در صورتی که برای انجام مزوتراپی پیش فردی غیر متخصص بروید ممکن است با عوارض جدی مواجه شوید.
مزوتراپی نیز مانند هر روش دیگری عوارض جانبی کمی دارد که به صورت موقتی هستند و بعد از مدت کوتاهی از بین می روند.
برخی زا یان عوارض که به صورت موقتی هستند عبارتبند از:

سردرد بعد از مزوتراپی

سردرد عموما در بین کسانی که مزوتراپی انجام می دهند دیده می شود اما بعد از مدت کوتاهی از بین می رود و دیگر اثری از آن نیست

متورم شدن ناحیه تزریق و کبود شدن آن

عموما زمانی که محلولی به ناحیه از بدن تزریق می شود برای مدت کوتاهی منجر به بروز تورم و کبودی می شود. مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست و بعد از اتمام تزریق احتما تورم و کبودی را احساس کنید. این عارضه نیز موقتی بوده و بعد از مدت کوتاهی از بین می رود.

نتیجه مزوتراپی

عفونت بعد ازمزوتراپی

عفونت می تواند بعد از هر تزریقی رخ دهد.مزوتراپی هم که اساسا رو پایه تزریق سات. اما عفونت بعد از تزریق بسیار نادر است و کم رخ می دهد. اگر بعد از مزوتراپی دچار عفونت شدید، به پزشک متخصص خود مراجعه کنید .

حساسیت به محلول تزریقی

موارد بسیار نادری وجود دارند که به محلول تزریقی حساسیت دارند. در صورتی که به محلول مزوتراپی حساسیت داشته باشید بعد از اتمام تزریق، نشانه های آن نیز بروز می کند. اما در صورتی که به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید برای مزوتراپی، او قبل از مزوتراپی، با معاینه ها و بررسی های زیاد حسیاست شما را به محلول بررسی می کند.
برخی عارضه های دیگر نیز وجود دار که ممکن است در مواردی رخ دهد که عبارتند از:
• خارش در محل تزریق
• بروز راش
• ایجاد لکه های پوستی در صورتی که مزوتراپی صورت انجام دهید
• قرمزی محل تزریق
• حالت تهوع در اثر محلول وارد شده به پوست

عوارض مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی صورت که همانند روش های دیگر جوانسازی عمل می کند ممکن عارضه ای داشته باشد. مزوتراپی جوانسازی به علت تزریق مستقیم به پوست صورت عوارضش برمیگردد به ناحیه تزریق. عارضه های مزوتراپی بیشتر در ناحیه ی تزریق رخ می دهد همانند تورم، قرمزی، خارش، و در موارد نادر عفونت و…
کلام آخر
عوارض مزوتراپی آنقدر زیاد نیست که نگران کننده باشد و یا شما از انجام مزوتراپی پشیمان کند. هر گونه عمل زیبایی و تزریق های زیبایی عوارض موقت و کوتاه مدت دارند که بعد از بروز مدت کوتاهی باقی مانده و بعد از آن از بین می رود.
درصورتی که برای مزورتاپی رو یا هر تزریق زیبایی دیگری پیش بهترین دکتر پوست و مو بروید احتمالا همین عوارض کوتاه مدت را هم نداشته باشید.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

مزوتراپی غبغب چقدر موثر است؟

مزوتراپی غبغب چقدر موثر است؟

 مزوتراپی غبغب چقدر موثر است؟ امروزه تزریق مزوتراپی برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت بسیار تاثیرگذاری بالایی دارد. درواقع...

تاثیر هورمون ها بر ریزش مو

تاثیر هورمون ها بر ریزش مو

تاثیر هورمون ها بر ریزش مو برای همه ما اثبات شده است. هورمون ها یکی از تاثیرگذار ترین عوامل بر ریزش مو هستند. این هورمون...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *