دکتر حمید ارونقی / تزریقات زیبایی / تفاوت های تزریق ژل و بوتاکس
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

تفاوت های تزریق ژل و بوتاکس

تفاوت های تزریق ژل و بوتاکس در چه مواردی با یکدیگر تفاوت دارند؟ تزریق ژل و بوتاکس هر دو از روش های جوانسازی پوست هستند. با وجود این که هر دوی آن ها یک هدف دارند، اما نحوه ی اثرگذاری این دو با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله قصد داریم درباره تفاوت های این دو روش اطلاعاتی بیان کنیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت ژل و بوتاکس در چیست؟

ژل و بوتاکس در موارد زیادی با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در ادامه قصد داریم آنها را بیان کنیم. این تفاوت ها شامل موارد زیر است:

کاربرد

تزریق ژل صورت که به عنوان پرکننده های پوستی نیز شناخته می‌شود، برای افزایش حجم و پر شدن پوست برای اصلاح چین و چروک های متوسط ​​تا شدید صورت استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای بزرگ کردن لب ها و برجسته کردن خطوط صورت استفاده کرد. از سوی دیگر، بوتاکس یا سم بوتولینوم برای فلج کردن موقت فعالیت ماهیچه ای برای کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز ناشی از حالات صورت استفاده می‌شود.

تفاوت های تزریق ژل و بوتاکس

اثرگذاری

یکی از تفاوت های اصلی ژل و بوتاکس مکانیسم اثر آنهاست. ژل با پر کردن فیزیکی ناحیه مورد نظر برای صاف کردن چین و چروک ها و افزایش حجم عمل می‌کند، در حالی که بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های عصبی در عضلات برای کاهش فعالیت آنها عمل می‌کند که به نوبه خود ظاهر چین و چروک را کاهش می‌دهد.

ماندگاری

تفاوت دیگر مدت تاثیر آنها است. پرکننده های ژل معمولاً بین 6 ماه تا 2 سال عمر می‌کنند، بسته به نوع پرکننده مورد استفاده و ناحیه تحت درمان. از طرف دیگر، بوتاکس معمولاً 3 تا 4 ماه قبل از از بین رفتن اثرات و بازگشت فعالیت عضلات به حالت عادی باقی می‌ماند.

نواحی مورد استفاده

 نواحی از صورت که با ژل و بوتاکس قابل درمان هستند، متفاوت است. پرکننده های ژل معمولاً برای رفع چین های بینی، خطوط ماریونت، و برای تقویت لب ها و گونه ها استفاده می‌شوند. بوتاکس معمولاً برای درمان چین و چروک روی پیشانی، بین ابروها و اطراف چشم (پا کلاغ) استفاده می‌شود.

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟

علاوه بر این، نواحی از صورت که با ژل و بوتاکس قابل درمان هستند، متفاوت است. پرکننده های ژل معمولاً برای رفع چین های بینی، خطوط ماریونت، و برای تقویت لب ها و گونه ها استفاده می‌شوند. بوتاکس معمولاً برای درمان چین و چروک روی پیشانی، بین ابروها و اطراف چشم (پا کلاغ) استفاده می‌شود. تصمیم بین ژل تزریقی و بوتاکس در نهایت به نگرانی ها و اهداف خاص فرد بستگی دارد. ژل تزریقی اغلب برای رفع کاهش حجم و بهبود ویژگی های صورت ترجیح داده می‌شود، در حالی که بوتاکس معمولاً برای هدف قرار دادن چین و چروک های پویا ناشی از حرکات تکراری صورت انتخاب می‌شود. علاوه بر این، ژل تزریقی ممکن است نتایج فوری تری ارائه دهد، در حالی که بوتاکس ممکن است چند روز طول بکشد تا اثرات کامل را نشان دهد.

تفاوت های تزریق ژل و بوتاکس در چه مواردی است؟

آیا امکان تزریق همزمان ژل و بوتاکس وجود دارد؟

تزریق همزمان ژل و بوتاکس که به عنوان درمان ترکیبی نیز شناخته می‌شود، یک گزینه درمانی محبوب در زمینه پوست زیبایی است. این رویکرد شامل تجویز پرکننده‌های پوستی، مانند ژل‌های مبتنی بر اسید هیالورونیک، در کنار تزریق بوتاکس برای رفع نگرانی‌های زیبایی شناختی متعدد در یک جلسه است. یکی از مزایای کلیدی این رویکرد، توانایی سفارشی کردن درمان با توجه به نیازها و اهداف منحصر به فرد هر بیمار است. با ترکیب استراتژیک تزریق بوتاکس و ژل، متخصصان پوست می‌توانند این درمان را برای هدف قرار دادن نواحی خاص نگران‌کننده مانند پای کلاغی، خطوط پیشانی، چین‌های بینی و خطوط ماریونت تنظیم کنند. این رویکرد شخصی امکان بهبود طبیعی و متعادل‌تر ویژگی‌های صورت را فراهم می‌کند و از ظاهر بیش از حد پر شده یا منجمد جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، تزریق همزمان ژل و بوتاکس، سهولت رفع نگرانی‌های متعدد را در یک جلسه فراهم می‌کند و نیاز به چندین قرار ملاقات و زمان استراحت را به حداقل می‌رساند. توجه به این نکته مهم است که موفقیت درمان ترکیبی به شدت به تخصص پزشک انجام دهنده بستگی دارد. درک کامل آناتومی صورت، تکنیک های تزریق و انتخاب محصول برای دستیابی به نتایج بهینه و اطمینان از ایمنی بیمار بسیار مهم است. بنابراین، افرادی که قصد تزریق همزمان ژل و بوتاکس را دارند باید به دنبال متخصصین پوست یا جراحان پلاستیک واجد شرایط و با تجربه باشند که در روش های زیبایی تخصص دارند.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

عوارض تزریق چربی به صورت

عوارض تزریق چربی به صورت می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر روی نتیجه نهایی و تجربه بیمار داشته باشد. این عوارض ممکن است از...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *