دکتر حمید ارونقی / جوانسازی پوست / همه چیز درباره ی پلاسما درمانی پلک
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

همه چیز درباره ی پلاسما درمانی پلک

چشم یکی از مهم ترین قسمت های بدن است که در زیبایی افراد تاثیر زیادی دارد. در صورتی که در اطراف چشم ها هرگونه چین و چروک ظاهر شود که باعث تغییر چهره افراد شود بهتر است برای درمان اقداماتی انجام گردد. پلاسما درمانی پلک با پلاسما جت یکی از روش هایی است که امروزه برای درمان چروک های پوستی استفاده می شود. این روش با کمترین عوارض و در کوتاه ترین زمان بهترین نتایج را به عمل می آورد. با ما همراه باشید تا مزایاف معایب و جنبه های مختلف پلاسما درمانی پلک را با هم بررسی کنیم.

پلاسما درمانی پلک

پلاسما جت پلک چیست؟

پلاسما جت یک روش نوین برای رفع افتادگی و چروک های پوستی است که می تواند برای اطراف چشم ها استفاده شود. همچنین این روش درمانی برای فرم دادن و لیفت بینی نیز می تواند استفاده شود. پلاسما یک حالت از ماده است که گازی بوده و درجه حرارت آن بالا است. این ماده روی سلول های پوست تاثیر خود را گذاشته و در نتیجه تغییرات لازم را برای پوست ایجاد می کند. پلاسما با وارد شدن به لایه های زیرین پوست سبب تبدیل جامدات به گاز می شود و در نتیجه می تواند باعث سفت شدن پوست و لیفت آن شود. جوانسازی پوست با پلاسماتراپی نیز یک روش دیگر برای جوانسازی است.

زمانی که پلاسما به اطراف چشم تابانده می شود سبب انقباض پوست می شود که این عمل در نهایت می تواند باعث لیفت پوست شود. پلاسما به صورت نقاط نزدیک به هم وارد پوست می شود و فاصله میان این نقاط 0.5 میلیمتر یا حتی کمتر است. این فواصل یکسان سبب می شوند پوست اطراف چشم به طور یکسان لیفت شوند.

در ادامه به شما مشاهده ی ویدیویی از دکتر ارونقی درباره پلاسما درمانی را پیشنهاد می کنیم:

نحوه انجام پلاسماجت پلک

پلاسماجت یک روش با نتیجه دهی کاملا مثبت می باشد و کم تهاجمی بوده و نیازی به بیهوشی یا زدن برش روی پوست در آن وجود ندارد. پیش از انجام پلاسما لازم است برای مشاوره مراجعه کنید تا بهترین دکتر پوست و مو نتیجه احتمالی و عوارض و خطرات را به شما شرح دهد. سپس در روز انجام پلاسما درمانی پزشک ناحیه تحت درمان را با کرم بی حس می کند و سپس پلاسما را به پوست وارد می نماید. برای انجام پلاسما درمانی پلک با توجه به عمق چروک ها و افتادگی تعداد جلسات مشخص می شود. هر جلسه معمولا 30 دقیقه طول می کشد و پس از آن تغییرات واضح می باشد. به طور کلی پلاسما درمانی یک تا 3 جلسه تاثیر خود را می گذارد اما در افتادگی های عمیق ممکن است مراجعات بیشتری نیاز باشد. این جلسات درمانی باید ماهی یک بار انجام شوند.

درمان افتادگی پلک با پلاسما

شما می توانید برای دیدن نمونه کارهای دکتر ارونقی برای جوانسازی و زیبایی صورت از صفحه اینستاگرام یا کانال آپارات دیدن کنید.

کاندید مناسب پلاسماجت پلک

برای انجام هر یک از عمل های زیبایی لازم است فرد از سلامت عمومی برخوردار باشد. معمولا پیش از انجام این کار از بیمار درباره وجود بیماری های زمینه ای مانند دیابت، سرطان، مشکل غدد و … سوال پرسیده می شود تا در صورت ابتلا روش درمانی تغییر کند. معمولا در زمان بارداری و شیردهی پرهیز از انجام عمل های زیبایی توصیه می شود زیرا می تواند باعث آسیب به نوزاد شود. البته هنوز اطلاعاتی مبنی بر آسیب زدن یا نزدن به جنین با پلاسما وجود ندارد پس بهتر است انجام نشود.

این روش برای افرادی که با چین و چروک زیبایی چشم خود را از دست داده اند یا افرادی که به هر دلیل به طور نامتقارن دچار افتادگی چشم شده اند تاثیر فراوانی می گذارد. یکی دیگر از کاربرد های این روش بالا بردن تاثیر عمل جراحی است. این کار می تواند نتیجه جراحی پلک را چندین برابر مثبت کند. معمولا بعد از جراحی پلک فرد نیازی به پلاسما درمانی ندارد اما در صورتی که فرد از نتیجه راضی نباشد یا دچار عدم تقارن شود می تواند از این روش استفاده کند. این روش برای افرادی که از بیهوشی و جراحی ترس دارند روش بسیار مناسب با نتیجه دهی بالا می باشد.

پلاسماجت پلک

اقدامات لازم پیش از پلاسما جت پلک

  • در مورد کلینیکی که می خواهید مراجعه کنید حتما تحقیق کنید.
  • در مورد تمام سوالات و نتایج حتما از پزشک خود سوال بپرسید تا دچار مشکل نشوید.
  • در صورتی که دارای حساسیت پوستی بوده و از آن با خبر هستید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  • در صورتی که به علت ابتلا به بیماری ای خاص از دارو های خاص استفاده می کنید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  • در صورتی که در چشم یا اطراف آن جراحی خاصی انجام داده اید حتما به پزشک خود توضیح دهید.
  • حداقل به مدت دو هفته قبل از انجام این کار از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید.

اقدامات لازم پس از پلاسما جت پلک

  • سعی کنید تا مدت زمان معین از قرار گیری در مقابل تابش ستقیم آفتاب پرهیز نمایید.
  • حتما در صورت بیرون رفتن از خانه در روز از عینک استفاده کنید.
  • برای چند روز بسیار مراقب باشید تا در محیط های آلوده و پر گرد و غبار قرار نگیرید.
  • تا زمانی که پزشک به شما پیشنهاد می کند از آرایش کردن پرهیز کنید.
  • به اطراف چشم و محل زخم ها دست نزنید.
  • اگر به شما کرم های ترمیمی تجویز شده است حتما به طور مرتب استفاده نمایید.
  • هرگز پلک های خود را ماساژ یا مالش ندهید.
  • زمانی که پلاسماجت انجام می دهید سعی کنید به مدت دو هفته استخر یا سونا نروید و هرگز با آب داغ و پر فشار چشم های خود را نشویید.
  • بهتر است تا دو روز چشم های خود را نشویید.

عوارض و معایب پلاسما جت

پلاسما جت یک روش درمان افتادگی پلک است که در مقایسه با جراحی پلک عوارض کمتری دارد. پس از انجام پلاسما درمانی ممکن است فرد شاهد التهاب، ورم، قرمزی و … باشد که این موارد حداکثر تا دو هفته باقی می مانند، همچنین با گذشت چند روز فرد شاهد پوسته شدن نواحی تحت درمان است. معمولا در دو روز اول فرد احساس گرما در پلک های خود می کند. در مجموع باید بگوییم همه ی موارد ذکر شده طبیعی بوده و رفع می شوند.  

بسیاری از افراد بر این باور اند که این روش درمانی می تواند روی عصب های بینایی تاثیر منفی بگذارد اما این باوری غلت بوده و لازم به ذکر است که پلاسما فقط در لایه های مختلف پوست وارد می شود و نمی تواند با قدرت کمی که دارد به عصب پوست آسیب وارد کند.

در محل انجام پلاسما درمانی نقاط نفوذ پلاسما قابل مشاهده هستند اما نباید نگران باقی ماندن این زخم ها و اثرشان بود زیرا به طور کامل پاک شده و اثری از آن ها باقی نمی ماند.

یکی دیگر از نگرانی های افراد برای پلاسما درمانی ایجاد سوختگی در محل درمان است که باید بگوییم احتمال این اتفاق کم است. البته تمام موارد ذکر شده ممکن است در صورت مراجعه نکردن به بهترین دکتر پوست و مو اتفاق بیافتند.

مزایای پلاسما جت پلک

  1. کم تهاجمی و بدوننیاز به گذراندن دوران نقاهت
  2. عوارض کمتر نسبت به جراحی پلک
  3. بدون نیاز به انجام مراقبت های خاص و استراحت مطلق
  4. کوتاه بودن مدت زمان عمل و کم بودن درد
  5. بدون نیاز به بیهوشی
  6. نتایج مشخص بلافاصله پس از انجام
  7. دارای اثر طولانی مدت
دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *