دکتر حمید ارونقی / خدمات زیبایی / میکرودرم بهتر است یا میکرونیدلینگ؟
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

میکرودرم بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

میکرودرم بهتر است یا میکرونیدلینگ؟ در مقایسه میکرودرم با میکرونیدلینگ، می توان گفت این دو روش برای جوانسازی پوست صورت هستند.هر دو آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و هر یک تاثیر متفاوتی روی پوست می گذارند. مدت زمان انجام  جلسه های درمانی در دو روش میکرودرم و میکرونیدلینگ از چند دقیقه الی چند ساعت متغیر است.  نیازی به استراحت بعد از انجام جلسه درمانی نیست و شما می توانید به فعالیت روزانه خود ادامه دهید. فقط سعی کنید در معرض نور آفتاب و گرما قرار نگیرید. چون پوست بعد از انجام برخی عملیات جوانسازی تا مدتی حساس تر می شود. در این مطلب می خواهیم با بهره گیری از تجربیات دکتر حمید ارونقی شما را راهنمایی کنیم. دکتر حمید ارنقی بهترین دکتر پوست و مو تهران است که این خدمات را به صورت تخصص ارائه می دهد.

میکرودرم بهتر است یا میکرونیدلینگ - 1

مقایسه و نتیجه سوال میکرودرم بهتر است یا میکرونیدلینگ

مقایسه میکرودرم و میکرونیدلینگ از نظر کاربرد

در واقع میکرودرم برای از بین بردن جای زخم، جوش و آکنه کاربرد دارد. لکه های تیره را از بین میبرد و پوستی یکدست به شما می دهد. در مقابل میکرونیدلینگ آثار پیری و چین و چروک را از بین میبرد. علاوه بر اینکه منافذ باز پوست که با افزایش سن بیشتر می شوند را می بندد. پس می توان در این مقایسه این نتیجه را گرفت که میکرودرم برای از بین بردن تیرگی ها و آثار لک روی پوست مناسب است و میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست است.

مقایسه میکرودرم و میکرونیدلینگ از نظر نحوه انجام

در مقایسه میکرودرم با میکرونیدلینگ می توان گفت در میکرودرم یک لایه برداری فیزیکی انجام می شود. این لایه برداری در چندین مرحله و با هدف بازسازی لایه های پوستی صورت می گیرد. در مقابل میکرونیدلینگ روشی برای تحریک کلاژن سازی پوست است که با استفاده از دستگاه و مواد ترمیم کننده انجام می شود.

مقایسه میکرودرم با میکرونیدلینگ از نظر عوارض

میکرودرم یک روش غیر تهاجمی است که پس از انجام آن شما ممکن است عوارضی مانند تحریک پوست، قرمزی و التهاب را تجربه کنید که این امر کاملاً طبیعی است. در مقابل میکرونیدلینگ می تواند عوارض بیشتری داشته باشد که این عوارض پس از انجام جوانسازی طبیعی هستند و تا یک هفته بعد برطرف می شوند. عوارضی مانند التهاب، تورم و کبودی که خیلی کم اتفاق می افتد. این عوارض ماندگار نیستند و خیلی زود برطرف می شوند. آنچه که باقی می ماند تغییرات پوستی، جوان تر شدن و از بین رفتن لایه های مرده پوست است.

مقایسه از نظر مراقبت های بعد از انجام میکرودرم و میکرونیدلینگ

هر دو روش پس از انجام عوارضی را تا مدتی به همراه دارند. بنابراین شما باید مراقبت های لازم را به جای آورید. برای هر دو آنها توصیه می شود در معرض نور آفتاب و اشعه قرار نگیرید تا پوست کاملاً بهبود یابد. استفاده از کرم های ترمیم کننده و ویتامین سی به طور قابل توجهی از سوی پزشکان توصیه می شود. با انجام همه این مراقبت ها خیلی زود عوارض برطرف و شما پوستی شاداب خواهید داشت.

مقایسه از نظر موارد منع انجام میکرودرم و میکرونیدلینگ

از آنجایی که برای هر دو روش لایه برداری و تحریک پوست صورت می گیرد بهتر است افرادی که دارای زخم باز هستند و یا تبخال دارند، از انجام این کار خودداری کنند. عفونت های پوستی، زگیل، لوپوس و اگزما از جمله مواردی هستند که اکثر پزشکان پوست و مو توصیه می کنند این افراد میکرودرم و میکرونیدلینگ انجام ندهند.

کلام پایانی

اگر هنوز می پرسید میکرودرم بهتر است یا میکرونیدلینگ، باید به شما بگوییم هر دو ویژگی های خوب خود را دارند. در این مطلب همه ویژگی های میکرودرم و میکرونیدلینگ را مقایسه کردیم تا بتوانیم بهترین جواب را به سوال شما بدهیم. کاربرد، عملکرد، عوارض و نحوه انجام هر دو مقایسه شد. در صورتی که سوال های دیگری در این زمینه ذهن شما را مشغول کرده، می توانید آنها را در بخش دیدگاه ها با ما درمیان بگذارید. برای وارد کردن سوالات خود به انتهای مقاله بخش دیدگاه ها مراجعه کنید. سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

مراقبت های بعد از فیشیال صورت

مراقبت های بعد از فیشیال صورت

مراقبت های بعد از فیشیال صورت به شما کمک می کند یک تجربه فیشیال خوب داشته باشید و ار پوست خود به خوبی مراقبت کنید. فیشیال...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *