دکتر حمید ارونقی / تزریقات زیبایی / مراقبت های بعد از تزریق ژل لب | 7 توصیه کلیدی
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب | 7 توصیه کلیدی

تزریق ژل لب و فیلر لب یکی از تکنیک‌های به ثبت رسیده برای رفع چین وچروک، کمک به کلاژن‌سازی و بالا بردن حجم لب می باشد. این تکنیک کم‌تهاجمی و هزینه آن بسیار مناسب می باشد، احتیاجی به بی‌هوشی عمومی ندارد و دارای پروسه نقاهت یا ریکاوری بسیار راحتی می باشد. حجم ژل تزریقی و سطح یا عمقی که تزریق انجام می شود، به نوع برند استفاده شده و روش پزشک بستگی خواهد داشت.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

ترکیبات اسید هیالورونیک به دلیل جذب آب فراوان در دور خود و زیاد شدن حجم بدست آمده از این موضوع نیاز به حجم کمتری از ژل، برای صحیح کردن چین‌ وچروک ها و شل شدگی ها دارد. اما نکته حائز اهمیت که در این باره وجود دارد مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل می باشد. زیرا در کنار انتخاب یک متخصص خوب و مراجعه به کلینیک معتبر تنها قسمتی از ماجرا بوده و برای کسب نتیجه خوب و ایده‌آل و نداشتن تجربه عوارض احتمالی بد باید نکته های مربوط به مراقبت های بعد از تزریق ژل لب مورد توجه قرار گیرد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

همانطور که گفتیم برای کسب نتیجه خوب پس از تزریق ژل لب و پیشگیری از بوجود آمدن عوارض جانبی احتمالی، پیروی از بعضی نکات در مورد مراقبت ‌های بعد از تزریق ژل لب، بسیار حائز اهمیت می باشد. از مهمترین مراقبت های بعد از تزریق ژل لب عبارت اند از:

  • در ۲۴ ساعت اول پس از تزریق ژل لب، باید از فشار آوردن و مالیدن هر قسمت تزریق پرهیز شود. در غیر این صورت فشار وارد شده خواهد توانست موجب جابجایی و نامتقارنی ژل لب تزریق شده شود.
  • پیشنهاد می‌شود حداقل در چند روز اول از انجام دادن امور و ورزش‌های شدید پرهیز کنید. همینطور بهتر است از پایین آوردن سر رو به پایین و فشار وارد کردن به آن پیشگیری کنید.
  • در بعضی افراد که پوست حساسی دارند، عوارض فیلر همچون تورم و کبودی مشاهده خواهد شد. در این دسته از افراد پیشنهاد خواهد شد که از کمپرس سرد بدون فشار آوردن استفاده شود.
  • اگر فرد احساس درد پس از تزریق ژل لب پیدا کند، می‌تواند با مشاوره با متخصص از قرص‌های مسکن مناسبی استفاده نماید.
  • پیشنهاد می‌شود در هفته اول پس از تزریق ژل لب از استحمام با آب داغ یا رفتن به سونا پرهیز نمایید.
  • از آن جهت که تزریق ژل لب می‌تواند موجب تحریک شدن پوست شود بهتر است در روز‌های نخست از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز کنید.

6 نکته کلیدی در مورد مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

سعی کنید که نواحی تزریق ژل لب تا حد ممکن بی‌حرکت باشند. اگر بر روی پوست برآمدگی وجود داشت، می‌توانید آن قسمت را ماساژ دهید. با توجه به نوع ژل استفاده شده برای شما، امکان دارد حس نمایید که پوست شما مقداری سفت شده است. معمولاً در طول زمان یک الی دو هفته این حس رفع خواهد شد و پوست دوباره نرم خواهد شد.

آرایش صورت بعد از ژل لبتغییر دمای زیاد محل تزریق ثاتیرات درمانی را کم می کند
با مواد ملایم ناحیه تزریق را ضد عفونی کنیدپیشنهاد پزشک در مورد انجام ماساژها جدی گرفته شود
ورزش های فیزیکی شدید را مدتی کنار بگذاریددراز کشیدن بر روی صورت پس از تزریق ژل لب ممنوع می باشد

آرایش صورت بعد از ژل لب

بلافاصله پس از تزریق ژل لب به قسمت های صورت، افراد مجاز به آرایش و اصلاح خواهد شد البته پس از تزریق ژل لب به دیگر نقاط اجازه دارید آرایش نمایید یا از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمایید.

با مواد ملایم ناحیه تزریق را ضد عفونی کنید

برای پیشگیری از عفونت ضروری می باشد که قسمت تزریق تمیز و خشک نگه داشته شود. برای شست و شو قسمت تزریق باید از مواد ملایم ویژه پوست استفاده نمود تا تورم و محرکات پوستی به حداقل میزان خود برسد. بعضی از شوینده ها امکان دارد موجب تحریک پوست و بوجود آمدن تورم شوند.

تغییر دمای زیاد محل تزریق ثاتیرات درمانی را کم می کند

پیش از رفع شدن عوارضی از جمله قرمزی، التهاب و کبودی، نباید محل درمان گرم شود. بنابراین ضروری است از آفتاب گرفتن، رفتن به سونا، سولاریوم، جکوزی و استحمام جلوگیری شود. سرمای زیاد هم تاثیرات درمانی را کم می کند و عوارض را زیادتر خواهد کرد. به همین علت کارهایی از جمله اسکی، برف بازی، پاتیناژ و شنا در آب سرد ممنوع می باشد. کمی صبوری کنید و پس از رفع شدن عوارض، به انجام این کارها برسید.

ورزش های فیزیکی شدید را مدتی کنار بگذارید

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

معمولا کسانی که اقدام به تزریق ژل لب می نمایند، پس از تمام شدن درمان از مطب خارج می شوند و از روز بعد، به کارهای روزانه خود خواهند پرداخت. با این وجود انجام ورزش و کارهای فیزیکی شدید به مدت ۲ هفته غیر مجاز می باشد؛ زیرا انجام این کارها موجب بالا رفتن شدت کبودی و التهاب خواهد شد. اگر شما ورزشکار حرفه ای می باشید، حتما در زمینه تایم آغاز فعالیت های خود با پزشک صحبت نمایید.

پیشنهاد پزشک در مورد انجام ماساژها جدی گرفته شود

پس از تزریق ژل لب Lip gel injection به سایر قسمت های ویژه همچون تزریق ژل لب به باسن، لب یا سینه، برای پخش شدن یکنواخت ژل در قسمت لب، پیشگیری از جمع شدن خون مردگی و گلوله گلوله شدن ژل لب، پزشک انجام ماساژهای ویژه ای را پشنهاد خواهد کرد. ضروری می باشد که بیمار به انجام این ماساژها دقت زیادی داشته باشد و آن ها را با توجه دستورات مخصص انجام دهد.

بیشتر بخوانید: ژل لب مدل عروسکی

دراز کشیدن بر روی صورت پس از تزریق ژل لب ممنوع می باشد

درصورتی که ژل به لب تزریق شود، افراد باید توجه داشته باشند که در چند روز نخست پس از تزریق ژل، از خوابیدن بر روی صورت خود خودداری کنند. دراز کشیدن بر روی صورت موجب وارد شدن فشار به لب و پایین آمدن کیفیت درمان خواهد شد. پیشنهاد می شود که افراد تاق باز و صورت خود را به سمت بالا نگه دارند.

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *