دکتر حمید ارونقی / تزریقات زیبایی / تزریق فیلر و ژل / ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟ | عوامل موثر بر آن
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟ | عوامل موثر بر آن

ماندگاری فیلر بینی:

امروزه روش های متفاوت و تازه‌ای برای زیبایی های صورت ارائه می شود که برای کسانی که به دنبال آن هستند بسیار مفید می‌باشد. با استفاده از تکنیک تزریق فیلر، می شود بینی خوش فرم و زیبا بدون احساس درد، ناراحتی و خونریزی بدون اینکه نیاز به جراحی باشد پیدا کرد. در واقع کاربرد زیاد این تکنیک، عوارض کمتر و کوتاه مدت‌تر آن در مقایسه با جراحی بینی، هزینه پایین آن نسبت به انجام عمل‌های جراحی و اثربخشی سریع تر، از جمله مواردی می باشد که موجب می شود اکثر افراد این نوع تزریق را برای از بین بردن نواقص بینی شان گزینش کنند.

ماندگاری فیلر بینی

اما خوب است قبل از اینکه برای انجام این کار به یک متخصص مراجعه نمایید، اطلاعات مناسبی در مورد این تکنیک کسب کنید و به خوبی اطلاع داشته باشید که تزریق فیلر بینی در چند جلسه صورت می گیرد و ماندگاری فیلر بینی چقدر می باشد. در صورتیکه تمایل دارید در این موضوع بیشتر بدانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مدت زمان ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

بیشتر فیلرهایی که در تزریق فیلر بینی تزریق می شود موقتی می باشند. بسیاری از پزشکان پیشنهاد می کنند که هرگز از آپشن های دائمی استفاده نکنید. بدلیل اینکه این تکنیک ها عوارض بسیاری دارند. فیلرهای بینی با گذشت زمان بوسیله بدن جذب یا تجزیه می شوند. به همین دلیل، ماندگاری نتیجه تزریق فیلر بینی از حدود 3 ماه الی 2 سال تغییر می کند. اگر از نتیجه تزریق خود راضی نباشید می توانید فیلر را از بینی خارج کنید و از تکنیک لیفت بینی با ژل معکوس استفاده نمایید.

می توانید دست نگه دارید تا فیلرها جذب بدن شده و برای ماندگاری بیشتر فیلر به مطب های معتبر مراجعه نمایید. موقتی بودن تزریق فیلر در بخش بینی یکی از علت های استفاده از هیالورونیک اسید در این تکنیک می باشد. بدلیل اینکه در صورت لزوم می شود این فیلر را بوسیله هیالورونید حل نمود و عوارض فیلر ایجاد شده را رفع کند.

عوامل موثر بر ماندگاری فیلر بینی

تجربه پزشک

در انجام درمان ها باید دقت زیادی صورت گیرد که بخش هایی همچون نوک بینی و یا پره های بینی با توجه زیاد تزریق شود، زیرا امکان دارد فشار حاصل شده و پوست آسیب ببیند. همنیطور در بخش هایی که عروق تغذیه کننده بینی هستند، نباید تزریق صورت گیرد بدلیل اینکه به عروق بینی فشار وارد خواهد شد و بینی آسیب خواهد دید در کل پزشکی که تزریق بینی انجام می دهد باید تجربه و تبحر کافی را داشته باشد و آنوتومی بینی را به درستی بشناسد. تزریق فیلر به بینی، عملی بسیار حساس می باشد و ضروری است که متخصص مهارت و علم زیادی داشته باشد. این کار باید با توجه زیادی صورت گیرد، زیرا امکان دارد که فیلرها زیر پوست حرکت کنند و موجب ایجاد نامتقارنی ظاهری شوند. میزان تبحر و مهارت متخصص در ماندگاری فیلر بینی بسیار مهم می باشد. به همین علت باید توجه داشته باشید که پیش بهترین دکتر زیبایی تزریق فیلر بینی انجام دهید.

میزان ناهنجاری های بینی

یکی از عامل های تاثیرگذار در ماندگاری فیلر بینی، نوع ناهنجاری و خرابی بینی است. قوز بینی، شل شدگی بینی، انحراف کم بینی، درست کردن ساختار بینی های کوچک و … از جمله مشکلات بینی می باشد که فرد بوسیله تزریق فیلر می توانند آن ها را از بین ببرد.

واکنش بدن بیمار

باید در نظر بگیرید که شرایط بدنی هر فردی با سایر افراد فرق دارد، به همین دلیل، هیالورونیک اسید Hyaluronic acid با سرعت متفاوتی در بدن هر شخص جذب خواهد شد. در آخر، با توجه به نوع واکنشی که بدن آن فرد نسبت به تزریق فیلر از خود نشان خواهد داد، ماندگاری آن نیز می تواند فرق کند.

تاثیر مراقبت ها در ماندگاری فیلر بینی

پس از تزریق فیلر بینی باید مراقبت هایی را انجام داد تا نتیجه خوبی از این تکنیک بدست آورید و دچار خطرها و عوارض تزریق فیلر بینی نشوید. مراقبت های پس از تزریق فیلر بینی عبارتند از:

  • آناناس تازه مصرف کنید بدلیل اینکه این میوه دارای مواد مفیدی همچون آرنیکا و بروملین می باشد که باعث می شود بهبودی تزریق فیلر بینی ب سرعت اتفاق بی‌افتد.
  • حداقل تا 2 هفته پس از تزریق فیلر بینی باید از انجام فعالیت‌های سنگین بدنی خودداری کنید بدلیل اینکه این حرکات می‌توانند جریان خون را بالا ببرد و موجب به وجود آمدن قرمزی یا حتی خونریزی شوند.
  • پس از تزریق از آرایش کردن خودداری نمایید اما کرم ضد آفتاب را ترک نکنید.
  • از وارد شدن هر فشاری به بینی خود حداقل تا 1 هفته پس از تزریق خودداری کنید.
  • تا رفع شدن کامل اثرات قرمزی و تورم پس از تزریق، از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری نمایید.
  • تا ۷۲ ساعت پس از تزریق و به پیشنهاد پزشک، قرص سفالکسین مصرف کنید.
  • حداقل تا 6 ساعت اول بعد از تزریق از کمپرس سرد استفاده نمایید تا حجم کبودی و تورم کاهش یابد.

مزایای فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی بدون عمل جراحی موجب زیبایی چهره خواهد شد. به ‌غیر از این کاربرد اصلی، از سایر مزایای آن می‌ شود به موارد زیر اشاره کرد:

ماندگاری فیلر بینی

  • هنگام تزریق، دردی احساس نخواهید کرد.
  • برای این جراحی نیازی به بیهوشی نخواهد بود.
  • فرد عوارض جانبی زیادی پیدا نمی کند.
  • زمان جراحی نزدیک به ۲۰ دقیقه زمان می برد و معمولا بیشتر نخواهد شد.
  • موجب حجیم و متقارن تر شدن بینی می شود.
  • در صورتیکه فرد از نتایج رضایت نداشته باشد، امکان برگشت به حالت نخست وجود خواهد داشت.

فیلر بینی برای چه افرادی مناسب است؟

می‌توان گفت مواردی هستند که پاسخ درستی به درمان‌های نشان داده شده با تزریق فیلر می‌دهند. این موارد عبارت‌اند از:

پیری بینی، اصلاح زاویه نازو فرونتالپل بینی صاف
برآمدگی نوک بینیکمک به بهبود نتایج عمل جراحی قبلی

پیری بینی

با بالا رفتن سن استخوان فک بالایی که تکیه گاه ساختاری نوک بینی می باشند از بین می‌رود. در نتیجه نوک بینی به سمت پایین متمایل شده و عرض پایه بینی کم می شود. این مشکل را می‌توان با تزریق فیلر بینی درست کرد تا به اندازه این پایه اضافه شود و برآمدگی بوجود آمده نوک بینی به سمت بالا متمایل شود.

پل بینی صاف

استفاده از فیلر بینی در خط میانی بینی می‌تواند این مشکل را حل کند. این وضعیت یکی از خصوصیات متداول در بیماران آسیایی حساب می شود.

برآمدگی نوک بینی

امکان اصلاح این مشکل با تزریق فیلر بینی وجود خواهد داشت.

کمک به بهبود نتایج عمل جراحی قبلی

نانجاری های پس از جراحی بینی را می شود بوسیله فیلر بینی بهبود بخشید. اما باید این مشکل را با جراح فیلر بینی خود در میان بگذارید.

اصلاح زاویه نازو فرونتال

این زاویه را بوسیله فیلر بینی میتوان بهبود بخشید. این مشکل اکثرا در اطراف بینی مشاهده خواهد شد. در کل هر برجستگی و ناتقارنی در بینی بوسیله این تکنیک قابل اصلاح می باشد.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

تزریق فیلر برای خط خنده

تزریق فیلر برای خط خنده

تزریق فیلر برای خط خنده یکی از روش هایی است که برای طولانی مدت خطوط لبخند را می‌تواند از بین ببرد. در این روش از فیلر که...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *