دکتر حمید ارونقی / جوانسازی پوست / جوانسازی پوست با پلاسما تراپی
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

جوانسازی پوست با پلاسما تراپی

این روزها بحث داغ روش های جوانسازی پوست در بین تمام افراد برپاست، چه آنان که اقدام به استفاده از روش های جوانسازی پوست خود نموده اند چه آنان که هنوز مردد هستند که کدام روش پاسخگوی مناسب تری برایشان میباشد.

ما در این مقاله قصد داریم که درباره یکی از روش های مدرن و پرکاربرد جوانسازی پوست به نام پلاسما تراپی صحبت نماییم، با ما همراه باشید.

پلاسما چیست؟

پلاسما نوعی گاز است که مانند سایر گازها در اطراف ما وجود دارد.این گاز دارای ذرات بارداری چون رادیکالهای آزاد، یون ها و الکترونها می باشد همانگونه که می دانید این ذرات دارای انرژی جنبشی بالایی می باشند و درزمان تماس با اجسام سلول های آن را تصعید می نمایند.

پلاسما تراپی چیست؟

یکی از روش های جدید وپر طرفدار جوانسازی پوست که این روزها بر سر زبان ها افتاده است پلاسما تراپی می باشد، این روش یکی از روش های پر طرفدار و به عنوان روش جایگزینی بوتاکس محسوب می شود.

پلاسما تراپی روشی است برای رفع لایه های سطحی پوست، در این روش با قراردادان دستگاهی مخصوص در مجاورت پوست و ساطع کردن انرژی غیر لیزری، ذرات پلاسما را به پوست جهت جوانسازی ساطع کرده و موجب احیا و بازسازی پوست می شود.

با بهره برداری از این روش می توان به راحتی از شر چین و چروک های اطراف چشم و صورت وهمچنین ناهمواری های سطح پوست رهایی یافت.

کاربردهای پلاسما تراپی

  • درمان چین و چروک
  • رفع ناهمواری های پوستی
  • لیفت صورت
  • لیفت پوست گردن و رفع غبغب
  • سفت کردن پوست شل شده
  • بهبود رنگ پوست
  • کاهش ترک های شکمی ناشی از سزارین و چاقی
  • رفع افتادگى و خطوط پوست شکم
  • لیفت پلک و بینی
  • رفع خطوط زیر چشم
  • بهبود عمق خط خنده وخطوط اطراف لب
  • رفع لک های پوستی
  • پاک کردن تتو های آرایشی
  • درمان رگ های عنکبوتی سطحی پوست
  • رفع جای جوش
  • رفع خال، زگیل و انواع اسکارها

مزایای پلاسماتراپی

انجام پلاسماتراپی دارای مزایای متنوعی برای پوست است. این روش به دلیل این که نیاز به برش و بخیه ندارد و خیلی سریع انجام می شود، یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست محسوب می شود. در پلاسماتراپی عوارض خاصی فرد را تهدید نمی کند بنابراین نیاز به ریسک و خطر نیست. از لحاظ پوستی نیز این روش بسیار کارآمد است زیرا پوست را نازک نکرده و ساختار آن را حفظ می کند.

مراقبت های قبل از انجام پلاسماتراپی

  1. در صورتی که احساس می کنید مبتلا به بیماری حتی سرما خوردگی هستید بهتر است برای پلاسماتراپی مراجعه نمایید.
  2. هرگز با لنز و مژه اکستنشن برای پلاسماتراپی چشم مراجعه نکنید. حتی تا 8 هفته بعد نمی توانید دوباره مژه کاشت کنید.
  3. در صورتی که کار های زیبایی دیگری برای پوست انجام داده اید یا پوستتان متورم است جلسه پلاسماتراپی خود را عقب بیاندازید.
  4. اگر دچار آفتاب سوختگی هستید، تا 8 هفته برای پلاسماتراپی مراجعه نمایید.
  5. بهتر است اگر پلاسمادرمانی انجام می دهید 4 هفته قبل از درمان از زدن کرم ها و سرم های پوستی پرهیز کنید و قبل از انجام حتما پوست خود را کاملا پاک کنید.

نحوه انجام پلاسما تراپی

ابتدا پزشک دستگاه را روشن کرده و در فاصله یک تا دو میلی متری از پوست قرار می دهد سپس دستگاه از خود ذراتی به نام پلاسما در محل ساطع می نماید. بهتر است نوک دستگاه با پوست برخورد نداشته باشد زیرا در این صورت پوست آسیب می بیند. اگر دستگاه با پوست برخورد کند باید سریعا آن را فاصله داد. این درمان از 10 دقیقه تا یک ساعت ممکن است طول بکشد و فرد در این مدت زمان احساس گرما و سوزش داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از پلاسما تراپی

پس از درمان با پلاسما توصیه می شود که پوست را تمیز نگه دارید تا محل درمان دچار عفونت نشود. همچنین ممکن است پزشک به شما درباره موارد زیر نیز هشدار دهد:

  1. بهتر است تا 24 ساعت از شستن صورت پرهیز کنید و همچنین پوست هایی که به واسطه ی پلاسماتراپی جدا شده است را نکنید. بهتر است صبر کنید تا پوستتان به طور نرمال درملن شود.
  2. حتما باید تا چند روز در صورتی که در معرض نور خورشید هستید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. همچنینن لازم است مراقب باشید پوستتان با چیزی برخورد نداشته باشد.
  3. ممکن است به علت حساسیت پوست تا 10 روز کرم های ترمیم کننده به شما تجویز شودتا خارش و خشکی پوست کاهش یابد. این کرم ها به از بین رفتن پوسته ها ایجاد شده نیز کمک خواهند کرد.
  4. در صورت زیاد بودن التهاب پزشک به شما استفاده از کمپرس یخ را توصیه می کند.
  5. باید تا دو هفته قبل از درمان از ضد آفتاب استفاده نکرده و همچنین کرم های حاوی رتینول یا هر مشتقی از آن را مصرف نکنید.
  6. توصیه می شود حداقل تا 4 روز از لوازم آرایش استفاده نکنید.
  7. هرگز محل درمان را پانسمان نکنید تا پوست اکسیژن دریافت کند.
  8. از انجام ورزش و رفتن بهاستخر و سونا پرهیز کنید.

چه افرادی می توانند از پلاسما تراپی استفاده کنند؟

خوشبختانه این تکنولوژی می تواند مورد استفاده همگان قرار گیرد چرا که  محدودیت جنسیتی و سنی ندارد، اما افرادی که در بازه سنی 30 تا 50 سال هستند بیشترین درصد مراجعه کنندگان برای استفاده از این روش جوانسازی پوست می باشند.

تعداد جلسات لازم برای پلاسما تراپی پوست

تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد با توجه به میزان چین و چروک های پوستی،لایف استایل و میزان سن فرد متفاوت است که توسط پزشک متخصص مشخص می گردد. اغلب جلساتی که برای جوانسازی پوست درنظر گرفته می شود بین 4 تا 6 چلسه می باشد که حدودا 1 ماه فاصله زمانی بین جلسات نیاز می باشد.

در رابطه با ماندگاری اثرات پلاسماتراپی می توان گفت که می توان تا دوسال از مزایای آن بهره برد.

عوارض پلاسما تراپی

خوشبختانه باید گفت که تاکنون هیچگونه عوارض جانبی در استفاده از این روش جوانسازی گزارش نشده است، تنها گذراندن دوره نقاهت یک هفتگی که با قرمزی و تورم همراه می باشد که مقطعی بوده ورفع می گردد.

لازم به ذکر است که فرد پس از پایان هر جلسه از پلاسما تراپی میتواند بلافاصله به کارهای روزمره خود بپردازد.

در آخر..

توجه داشته باشید افرادی که دارای بیماری عفونی و یا زخم در ناحیه مورد نظر هستند حتما با پزشک متخصص خود در اینباره مشورت نمایند.

جهت کسب اطلاعات مهم وضروری برای شناخت بهترین دکتر پوست و مو در تهران میتوانید از لینک مربوطه کمک بگیرید.

دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. سلام مورفه سروصورت ۳۹ساله دارم ازدوسالگی الان میشه درمان قطعی کرد؟

    پاسخ
    • سلام. خوشبختانه روشهای مختلفی مانند استفاده از پماد، پرتو درمانی و داروهای خوراکی برای درمان مورفه آ موجودند. برای کسب اطلاعات دقیقتر و انتخاب بهترین روش درمانی، به پزشک مراجعه نمائید.

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *