مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

آیا بوتاکس دائمی است؟

آیا بوتاکس دائمی است؟ یکی از سوالاتی که برای افرادی که بوتاکس انجام داده اند پیش می‌آید، این است که میزان ماندگاری بوتاکس چقدر است؟ به دلیل این که بدن شما به طور دائم در حال ساخت انتقال دهنده های عصبی می‌باشد، اثر مسدود کننده ی بوتاکس با گذشت زمان از بین خواهد رفت. در این مقاله قصد داریم میزان ماندگاری بوتاکس و عواملی که می‌تواند به افزایش ماندگاری کمک کند را بیان کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ماندگاری بوتاکس

بوتاکس یک سم است که توسط میکروارگانیسم های ویژه ای تولید می‌شود . شکل دارویی آن که دارای دوز بسیار کمی از این دارو می‌باشد، با هدف ایجاد فلج موقتی در عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. بوتاکس دائمی نبوده و با گذشت زمان اثرات آن از بین می‌رود. بوتاکس مانند تزریق ژل و فیلر به عنوان یک روش موقتی جوانسازی شناخته شده و پس از مدتی نیاز به تکرار دارد تا تاثیرات آن از بین نرود. نتیجه ی تزریق بوتاکس به عوامل زیادی مانند شرایط فیزیکی فرد، نحوه ی درمان، میزان دوز مورد استفاده و تجربه و مهارت پزشک بستگی دارد. برای اکثر افرادی که بوتاکس انجام می‌دهند، ماندگاری بوتاکس بین 3 تا 4 ماه خواهد بود. البته همیشه استثناهایی وجود دارد، عمدتا ورزشکاران و کاربرانی که برای اولین بار استفاده می‌کنند ماندگاری کمتری تجربه می‌کنند. ممکن است نتایج حاصل از تزریق بوتاکس ورزشکاران به علت بالاتر بودن متابولیسم نسبت به سایر افراد سریعتر محو می‌شود.

ماندگاری بوتاکس چه قدر است؟

چه عواملی در ماندگاری بوتاکس تاثیر دارند؟

عوامل زیادی هستند که در میزان ماندگاری بوتاکس تاثیر دارند. مهم ترین عواملی که بر ماندگاری بوتاکس تاثیر می‌گذارد، عبارتند از:

جنس پوست

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر میزان ماندگاری پوست، جنس پوست و ماهیچه ها می‌باشد. در برخی موارد جنس و عضلات فرد ضخیم بوده و این موضوع باعث کاهش تاثیر بوتاکس می‌شود. در این صورت به جای تزریق بوتاکس بهتر است از سایر روش های مرتبط استفاده شود. افرادی که پوست خیلی چرب یا خیلی خشک دارند، در صورتی که برای

ساختار و حالت صورت

استخوانی و گوشتی بودن صورت شما می‌تواند بر مدت ماندگاری بوتاکس اثرگذار باشد. معمولا چین و چروک در افراد با صورت های چاق تر بیشتر از افراد با چهره های استخوانی ایجاد می‌شود. یکی دیگر از عواملی که بر میزان ماندگاری بوتاکس تاثیردارد، حالت های چهره ی شما می‌باشد. اگر زیاد اخم می‌کنید یا می‌خندید باید سریعتر از سایر افراد اقدام به تزریق بوتاکس کنید. 

سبک زندگی روزمره و تغذیه

نوع و روش زندگی روزمره تاثیر مهمی بر ماندگاری بوتاکس دارد. انجام ورزش های سنگین و تعرق زیاد باعث از بین رفتن اثر بوتاکس می‌شود. همچنین داشتن برنامه غذایی سالم و رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس باعث افزایش ماندگاری بوتاکس می‌شود.

ترمیم به موقع تزریق بوتاکس

حتما طبق زمان های مشخص شده برای تمدید تزریق بوتاکس به پزشک خود مراجعه کنید. تکرار تزریق بوتاکس به مرور زمان توانایی ماهیچه ها را کاهش داده و میزان ماندگاری بوتاکس را افزایش می‌دهد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر فواصل جلسات درمانی کوتاه باشد ماهیچه پاسخی به بوتاکس نمی‌دهد و در صورت طولانی بودن فواصل نیز چین و چروک ها مجدد ظاهر می‌شوند.

درباره ماندگاری بوتاکس

چگونه می‌توان ماندگاری بوتاکس را افزایش داد؟

اگر قصد دارید میزان ماندگاری بوتاکس را افزایش دهید می‌توانید راهکارهای زیر را انجام دهید:

  • مراجعه به بهترین دکتر تزریق بوتاکس در تهران تا بتواند دوز و محصول مورد استفاده را با توجه به شرایط شما تزریق کند.
  • پس از تزریق عضلات ناحیه ی تزریق را برای کمک به پخش شدن محصول حرکت دهید تا ماندگاری بوتاکس را افزایش دهید.
  • به مدت 24 تا 48 ساعت پس از تزریق از مالیدن صورت خود پرهیز کنید.
  • نوشیدن آب بیشتری را در برنامه خود قرار دهید.
  • سعی کنید از اخم کردن یا بالا بردن مداوم ابروها پرهیز کنید.
  • از کشیدن سیگار خودداری کنید، این کار چین و چروک را بیشتر کرده و اثر بوتاکس را کاهش می‌دهد.
  • تلاش کنید استفاده از لایه بردار را به حداقل برسانید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. 
دکتر حمید ارونقی

دکتر حمید ارونقی

از سال 1374 مشغول به طبابت هستند ، وی از سال 1388در فیلد زیبایی مشغول به کار می باشد، که و از آن زمان تاکنون خدمات زیبایی زیادی از جمله ژل، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی درمان، پلاسما درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و …را انجام می دهند. همچنین دکتر ارونقی بعنوان مدرس در بسیاری از شرکتها و انجمنها فعالیت داشته و در حال حاضر هم به پزشکان آموزش هایی را ارائه می دهند.

مقالات مرتبط

هزینه تزریق بوتاکس در تهران

هزینه تزریق بوتاکس در تهران

هزینه تزریق بوتاکس در تهران چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟ تزریق بوتاکس به علت این که بدون انجام هیچ گونه جراحی، چین...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *